سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند مرا سخت گیر و آزاردهنده برنینگیخت؛ بلکه مرا آموزگاری آسان گیر برانگیخت . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 92 دی 8 , ساعت 3:39 عصر

 

موردی که برای اکثر طراحان وب پس از طراحی وب سایت مهم است آن است که سایت را در تمامی مرورگرها بررسی نماید, در زیر به شما 5 روز برای بررسی وب سایت در مرورگرهای مختلف ارائه داده خواهد شد. برخی از این موارد وب سایت هستند و کافی است آدرس سایت مورد نظر خود را در آنها وارد نمایید و برخی نیز نرم افزار هستند و می بایست بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید.

Browsershots

 

Adobe Browserlab

Adobe Browserlab

Litmusapp (paid service)

Litmusapp (paid service)

VMware Fusion

VMware Fusion

لطفا به خاطر داشته باشید که برنامه های بسیاری به مانند این برنامه وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید سایت خود را بررسی نمایید ولی از نظر بنده VMWare Fusion از همه مناسب تر است.

IE Tester

IE Tester

به روز رسانی مقاله: 
سایتی نیز با عنوان http://www.browserstack.com/ نیز برای بررسی سایت در مرورگرهای مختلف وجود دارد که نیاز به عضویت در سایت دارد.

منبع:http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/745-بهترین-5-روش-جهت-بررسی-وب-سایت-در-تمامی-مرورگرها.html

 


یکشنبه 92 دی 8 , ساعت 9:47 صبح

این آیکون ها به صورت مسطح طراحی شده اند و برای استفاده از گرافیک سایت بسیار مناسب هستند. این آیکون ها به صورت فایل های PNG و PSD می باشند. Flat Icons Free 

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/681-آیکون-های-رایگان-مسطح.html 


شنبه 92 دی 7 , ساعت 11:44 صبح

رویت و ویرایش وب سایت در نسخه های مختلف اینترنت اکسپلورر

در صورتی که قصد دارید سایت طراحی شده خود را در نسخه های قدیمی تر اینترنت اکسپلورر بررسی نمایید و بر روی آن در نسخه مورد نظر ویرایش انجام دهید می توانید زمانی که اینترنت اکسپلورر باز است بر روی کلید F12 کلیک نمایید تا Developer Tools اینترنت اکسپلورر باز شود. 
* این نرم افزار را همچنین می توانید در علامت چرخ دنده سمت راست بالای اینترنت اکسپلورر F12 Developer Tools بیابید.

زمانی که این ابزار را باز نمودید دارای تب های متعددی می باشد بر روی تب Browser Mode کلیک نماید تا بتوانید نسخه های قبلی اینترنت اکسپلورر را باز نمایید. پس از انتخاب اینترنت اکسپلورر مورد نظر صفحه به صورت خودکار توسط همان نسخه از اینترنت اکسپلورر باز می شود.

پس از باز شدن سایت در نسخه مورد نظر اکسپلورر برای ویرایش بخش مورد نظر کافی است از تب های موجود در Developer Tools تب Find را انتخاب نموده و Select element by click کلید کنید و سپس بخشی از صفحه که قصد تغییر آن را دارید انتخاب نمایید تا کدهای html و css بخش مورد نظر برای شما باز شوند. پس از کلیک بر روی بخش مورد نظر سمت راست چندین تب برای شما باز می شود که از تب های موجود از تب Attributes می توانید برای ویرایش آنی صفحه در این نسخه مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید.

پس از انجام ویرایش ها می توانید تغییرات را به فایل های اصلی css و html سایت خود منتقل نمایید.

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/754-check-edit-old-ie.html 

 


جمعه 92 دی 6 , ساعت 10:23 صبح

تهیه نسخه پشتیبان و بک آپ وب سایت

در صورتی که وب سایت شما بر روی سرور هاست شما به دلیلی پاک شده باشد چه کاری انجام می دهید؟ در صورتی که آخرین نسخه از سایت خود را نداشته باشید سایت شما دچار زیان فراوانی می شود. این موردی می باشد که برای من اتفاق افتاده و سعی نموده ام روش های برای تهیه نشخه پشتیبان از وب سایت برای شما بیان نمایم.

چرا تهیه فایل بک آپ یا پشتیبان از سایت مهم است

5 دلیل وجود دارد که تایید می نمایید می بایست نسخه پشتیبان از سایت تهیه نمایید

1. در صورتی که سرور وب هاست شما مسئولیت تهیه فایل پشتیبان سایت را به عهده نمی گیرد
برخی سرورها فایل های شما را بک آپ نمی گیرند. برخی از سرورها فایل ها را برای امنیت خود بک آپ می گیرند و به مشتری خود ارائه نمی نماید.

2. در صورتی که سایت شما دائم در حال تغییر است
در صورتی که سایت خود را بر روی کامپیوتر خود طراحی نموده اید و بر روی سرور بارگذاری نموده اید و سایت در اثر فعالیت کاربران تغییراتی نموده است

3. داشتم آخرین نسخه از سایت به شما امکان بازگشت می دهد
در صورتی که وب سایت شما دچار مشکلی شد می توانید سایت خود را سریعا به حالت قبلی باز گردانید

4. راحت کردن خیال خود
با تهیه فایل پشتیبان از وب سایت خود خیال خود را راحت می نمایید که در صورتی که سایت شما دچار مشکل شد می توانید سایت را به حالت اولیه باز گردانید

5. دفاع در برابر ویروس ها
وب هاست ها نرم افزار اسکنر بر روی سرور معمولا ندارند. بنابراین در صورتی که سایت شما ویروسی شد می توانید سایت ویروسی شده را از روی سرور پاک نمایید و نسخه پشتیبان را بارگذاری نمایید

روش های بک آپ گیری

1. بک آپ گیری به صورت دستی

در این روش فایل ها را توسط نرم افزار ftp دانلود نموده و سپس دیتابیس را از سرور دانلود می نمایید.

2. تهیه فایل پشتیبان توسط cpanel

با ورود به cpanel وارد بخش backup شوید و فایل های بک آپ موجود را دانلود نمایید. شما همچنین می توانید فایل پشتیبان را بر روی سرور ذخیره نمایید ولی انجام این کار صحیح نیست زیرا ممکن است سرور شما به صورت کامل دچار مشکل شود

3. بک آپ گیری بر روی فضاهای آنلاین

سرورهایی وجود دارند که به شما امکان ذخیره فایل ها را به صورت آنلاین می دهند می توانید سایت خود را بر روی این سرویس ها ذخیره نمایید. چند مورد از سایت ها رو بررسی کردم این دو تا سایت عملکرد بهتری دارند:

www.mediafire.com با قابلیت انتقال از آدرس و http://bitshare.com با قابلیت ftp

4. سایت های بک آپ گیری اتوماتیک

سایت هایی وجود دارند که سایت شما را به صورت دوره ای روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه بک آپ می گیرند می توانید با استفاده از این سایت ها کار خود را راحت نمایید. زیرا این سایت ها به صورت اتوماتیک این کار را انجام می دهند. در زیر سه سایت را برای شما آورده ام:

Backup Machine: به شما امکان تهیه نسخه پشتیبان از سایت به صورت رایگان را می دهد که می توانید دیتابیس و سایت را به صورت جداگانه و اتوماتیک دانلود نمایید.

Codeguard: زمانی که در سایت شما تغییر امنیتی به وجود آمد این سایت به شما هشدار می دهد, CodeGuard به شما قابلیت بک آپ گیری دستی و اتوماتیک را می دهد.

Dropmysite: یک سایت دیگر بک آپ گیری که از طریق ftp به سایت متصل می شود و سایت را دانلود می نماید. این سیستم در هر بار تهیه نسخه پشتیبان از سایت را دوباره دانلود می نماید.

منبع:

 

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/758-website-backup.html 

 


پنج شنبه 92 دی 5 , ساعت 11:55 صبح

طراحی وب سایت حرفه ای

همانطور که از عنوان این مقاله پیداست طراحی سایت حرفه ای به عملیات ساخت سایت توسط افراد با سابقه و حرفه ای می گویند و لازم نیست برای سایتی که طراحی می شود هزینه گزافی پرداخت شود، بلکه کافی است شخص مشاوره دهنده کاملا به امور وب آشنا بوده و بتواند نیازهای کارفرما را شناخته و پیشنهادی برای رسیدن به هدف با پایین ترین هزینه ممکن را ارائه نماید. و همچنین در زمان اجرای سایت با توجه به نیازهای کارفرما و با بالاترین کیفیت ممکن و رعایت اصول و قواعد طراحی سایت پیاده سازی شود. طراحی سایت دارکوب از سال 1381 در زمینه طراحی و برنامه نویسی صفحات وب مشغول به فعالیت بوده و تا زمان نوشتن این مقاله در حدود 1500 وب سایت برای اشخاص، شرکت ها و سازمان ها طراحی نموده است. تجربه در هر کاری بخصوص در زمینه طراحی سایت امر مهمی است، زیرا می توان پروژه های جدید را با استفاده از کدها و تجربیات پروژه های قدیمی کم عیب تر، سریع تر و با هزینه کم تر به اتمام رساند. تخصص دارکوب برنامه نویسی PHP می باشد و در پروژه های خود اغلب از سیستم های مدیریت محتوا به مانند جوملا، وردپرس و دروپال به عنوان پایه استفاده می نماید و در صورت نیاز دارکوب زمینه و تجربه برنامه نویسی چندین ساله برای پیاده سازی پروژه های مستقل را دارد. یکی از مواردی که دارکوب به آن بسیار توجه می نماید رعایت اصول سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد، زیرا رعایت این موارد باعث جستجوی بهتر و کامل سایت در موتورهای جستجو خواهد گردید و این مورد باعث بالا رفتن تعداد بازدید کننده وب سایت و در نتیجه موفقیت وب سایت خواهد گردید. به عنوان مثال شما شرکتی هستید که در زمینه طراحی و ساخت وب سایت فعالیت می نمایید، سایت به گونه ای طراحی می گردد که در صفحه اصلی گوگل به ازای کلمه کلیدی که کاربران شما جستجو می نماید بالا می آید. در صورتی که کاربران در گوگل جستجو نمایند "طراحی سایت" و یا "ساخت سایت" که مهمترین کلمات زمینه شغلی طراحی وب هستند سایت شما در نتیجه های اولین صفحه بالا خواهد آمد، که همینطور که ملاحظه می نمایید دارکوب جزو نتیجه های برتر است. این مورد باعث بالا رفتن بازدیدکننده، اعتبار و فروش شرکت ها خواهد گردید.

سایت هایی که توسط دارکوب طراحی می شوند کاملا دایوبیس می باشند و در طراحی صفحات استانداردهای w3c رعایت می شود و همچنین آدرس دهی صفحات و ساختار سایت در پروژه های دارکوب بهینه سازی شده برای موتور جستجو می باشد. دارکوب همچنین عضو گروه های طراحی و برنامه نویسی بسیاری با عنوان مثال انجمن توسعه دهندگان جوملا میباشد که در این گروه ها در حال فعالیت می باشد و بدین وسیله با تکنولوژی های روز دنیا کاملا آشنا می گردد.

مهترین مورد در طراحی وب ارائه بهترین راه کارها با کمترین هزینه و زمان ممکن می باشد. به عنوان مثال ممکن است سایتی که با رقم 1 میلیون تومان راه اندازی می گردد بسیار موفق تر از سایتی که با رقم های بیشتر از این پیاده سازی می شود باشد زیرا هزینه ها در جهت درستی انجام شده اند و موارد زائد از سیستم حذف گردیده است.

بهترین معرفی برای یک شرکت نمونه کارهای شرکت می باشد بنابراین از شما دعوت می نمایم برای رویت نمونه کارهای دارکوب کلید نمایید.

دارکوب سرورهای هاست خود را از بهترین برندهای دنیا به عنوان مثال hostgator تهیه می نماید. استفاده از این سرورها باعث بالا بودن آپتایم سایت ها و عدم قطعی و مشکلات ارسال و دریافت ایمیل خواهد شد و با توجه به نظارت دقیق این شرکت ها از سرورهای اشتراکی خود، این سایت ها به خوبی در گوگل جستجو می شوند و مشکلی از نظر هاست وجود نخواهد بود.

برای برآورد هزینه طراحی سایت خود با دارکوب تماس حاصل فرمایید و یا از نرم افزار برآورد هزینه طراحی سایت استفاده نمایید.

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/761-professional-web-design.html 

 

 


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ