سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس بسیار به درس و مباحثه علم بپردازد، آنچه را فرا گرفته از یاد نبرد و آنچه را ندانسته فرا گیرد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 94 شهریور 26 , ساعت 10:45 صبح

سرعت وب سایت نقش اساسی در موفقیت یک وب سایت دارد و در حقیقت اولین فاکتور در تجربه کاربر از وب سایت می باشد. در صورتی که لود وب سایت به دلیل استفاده نمودن از گرافیک ها و پلاگین های بسیار پایین باشد و سایت به کندی باز گردد سایت در اولین ارائه بخش از ارائه خود به کاربر موفق نبوده است و این بخش تاثیر منفی در ذهن کاربر خواهد گذاشت. در صورتی که کاربران وب سایت شما از سرعت وب سایت ناراضی هستند و یا خودتان کندی در سرعت وب سایت مشاهده می نمایید می بایست عوامل زیر را بررسی نمایید:

 

  • هاستینگ وب سایت ممکن است کند باشد که این کندی ممکن است به دو دلیل باشد که مورد اول به دلیلی دور بودن سرور میزبانی ممکن است باشد. به عنوان مثال در صورتی که بازدید کننده وب سایت شما در ایران باشد و سرور میزبانی وب سایت در کانادا یا آمریکا باشد به دلیل مسافت زیاد ممکن است سایت در ایران با کندی مواجه گردد. مورد دوم کندی وب سایت باز می گردد به کیفیت پایین سرور که این کیفیت پایین ممکن است به دلیل منابع ضعیف سرور نظیر رم و سی پی یو و یا سرعت پایین و پهنای باند ضعیف اینترنت وب هاستینگ شما باشد. در نتیجه به شما توصیه می گردد سرور را در نزدیکی بازدید کننده خود تهیه نمایید و مورد دوم آنکه از شرکت های معتبر هاست تهیه نمایید. هاست دارکوب به شما سرورهای موجود در انگلیس و آلمان خود را پیشنهاد می نماید زیرا هم کیفیت بالایی دارند و هم فاصله آن تا ایران بسیار نزدیک می باشد.
  • پلاگین های بسیار نصب شده بر روی سیستم مدیریت محتوای شما ممکن است باعث کندی بسیار وب سایت شما گردد بنابراین پلاگین هایی که از آنها استفاده نمی نمایید را نصب و فعال سازی ننمایید. بهتر است حرکت های موجود در صفحه وب سایت خود را به حداقل برسانید و در صفحه حداکثر یک اسلایدر داشته باشید.
  • تصاویر بهینه سازی نشده نیز ممکن است یکی از مشکلات کندی سرعت وب سایت باشد که امروزه با توجه به وجود سیستم های مدیریت محتوا و قابلیت های آنها برای تعویض تصاویر وب سایت توسط صاحب وب سایت حتی در بخش هدر وب سایت ممکن است صاحب وب سایت که اطلاعات چندانی از طراحی وب سایت ندارد بدون بهینه سازی تصاویر را برای بخش های مختلف وب سایت استفاده نماید. بنابراین برای رفع کندی سرعت وب سایت حتما می بایست حجم تصاویر استفاده شده در بخش های مختلف وب سایت را بررسی نمود.
  • استفاد از فلش و حرکت های بسیار نیز باعث پایین آمدن سرعت وب سایت می گردد و بنابراین به شما توصیه می نماییم از فلش به هیچ عنوان استفاده نمایید و همچنین انیمیشن های پیاده سازی شده توسط کتاخانه های جاوا اسکریپت نظیر JQUERY و MOOTOOLS را به حداقل رسانید.
  • قالب و گرافیک نیز ممکن است از دلایل کندی وب سایت باشد. به عنوان مثال برخی از قالب ها نیاز به استفاده از تصاویر پس زمینه بزرگ دارند که همین مورد ممکن است باعث کندی سرعت وب سایت گردد. برای انتخاب قالب وب سایت خود حتما به متخصص سئو وب سایت مشورت نمایید و در صورتی که وب سایت را هم اکنون پیاده سازی نموده اید می نمایید قالب وب سایت خود را بهینه سازی نمایید.

روش های افزایش سرعت وب سایت

حتما طراحی وب سایت خود را زیر نظر متخصص طراحی سایت و سئو انجام دهید تا در تهیه و پیاده سازی بخش های لازم وب سایت سرعت وب سایت را در نظر بگیرد. در بخش زیر چند مورد اولیه را برای شما بیان می نمایم:

  • اولین قدم برای بالا بردن سرعت وب سایت استفاده از سرور هاست با سرعت بالا می باشد. البته سرعت در کنار پایداری سرور پاسخ گو خواهد بود و بنابراین همیشه سرور هاست خود را از شرکت های معتبر هاستینگ تهیه نمایید.
  • هر چه میتوانید قالب وب سایت خود را سبکتر نمایید و از گرافیک های بی مورد و غیر ضروری استفاده ننمایید. پلاگین های غیر ضروری وب سایت خود را همچنین غیر فعال نمایید.
  • از دوستان خود بخواهید سرعت وب سایت شما را بررسی نمایند و در صورت وجود مشکل به شما گزارش نمایند بررسی دائم سرعت وب سایت ضروری می باشد.

بررسی سرعت وب سایت

وب سایت های فراوانی برای بررسی سرعت وب سایت وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها سرعت لود شدن وب سایت خود را بررسی نمایید که برخی از مهترین های آنها Google PageSpeed InsightsGTmetrixLoad Impact و YSlow   می باشند. جهت بررسی سرعت وب سایت خود می توانید با متخصصین دارکوب مشاوره رایگان نمایید. سرعت وب سایت از عوامل کلیدی موفقیت وب سایت می باشد و عدم توجه کافی به آن ممکن است به سایت شما لطمه بزند و بنابراین این مسئله را به عنوان یکی از مهترین مسائل وب سایت خود همیشه مد نظر قرار دهید.

سورس:

سرعت وب سایت و اثر  آن بر کاربر


پنج شنبه 94 شهریور 19 , ساعت 10:0 صبح
ساخت وب سایت در یک روز

ساخت وب سایت در یک روز

یکروز زمان بسیار کمی می باشد و طراحی وب سایت از پایه در این زمان ممکن نیست و تنها می توان وب سایت خرید و یا از قالب های آماده موجود استفاده نمود. در این مقاله روش اول یعنی خرید قالب را برای شما بیان می نمایم که در این روش در کنار سرعت بالا، کیفیت بالا را همچنین خواهد داشت و همچنین با توجه به تنوع بالای قالب ها و سایت های قرار داده شده برای فروش در فروشگاه های قالب وب سایت می توانید وب سایت دقیقا منطبق بر اساس نیازهای خود انتخاب نمایید.

 

دو سایت معتبر فروش قالب و وب سایت کامل به نام های TemplateMonster و ThemeForest وجود دارند که قالب های و سایت های فراوانی برای فروش در این سایت ها قرار داده شده اند و تمامی قالب ها و سایت ها دموی اجرا شده دارند و می توانید صفحه اول و تمامی صفحات داخلی وب سایت را مشاهده نمایید. همچنین در صورتی که قصد خرید یک وب سایت به طور کامل داشته باشید به عنوان مثال قصد ساخت فروشگاه اینترنتی را داشته باشید می توانید این نوع وب سایت ها را در این فروشگاه ها برای خرید بیابید.

برای آنکه انتخاب درستی داشته باشید بهتر است با کارشناسان دارکوب مشاوره نمایید تا از وب سایت خود بهترین نتیجه را بگیرید. پس از انتخاب قالب و یا وب سایت کافی است شماره قالب را به دارکوب اعلام نموده تا دارکوب قالب مورد نظر را بررسی و در صورت تایید برای شما خریداری نمایید. هزینه خرید قالب دو برابر قیمت قالب به ریال می باشد. برای خرید قالب توسط دارکوب می بایست قبل از خرید مبلغ خرید قالب توسط کارفرما پرداخت گردد.

پس از خرید قالب می بایست سفارشی سازی گردد و لوگو و تصاویر و مطالب کارفرما در وب سایت قرار داده شود و در صورت نیاز وب سایت فارسی سازی شود. هزینه هر بخش به صورت جداگانه اعلام در بخش زیر آمده است:

  • هزینه فارسی سازی قالب در صورتی که قالب نسخه فارسی نداشته باشد در حدود دو میلیون ریال می باشد.
  • هزینه سفارشی سازی قالب شامل قرار دادن لوگو و تصاویر هدر و گرافیک های اولیه لازم نیز در حدود دو میلیون ریال می باشد.
  • هزینه درج اطلاعات وب سایت برای هر زبان نیز جداگانه در حدود پنج میلیون ریال می باشد.

دقت نمایید درج اطلاعات را کارفرما می تواند خود به عهده گیرد که در این روش کارفرما می تواند پس از آموزش در دفتر دارکوب که هزینه آن پانصد هزار ریال می باشد مطالب داخل وب سایت را از طریق کنترل پانل وب سایت بارگذاری نماید. کلیه موارد لازم در وب سایت بر اساس استانداردهای روز انجام می گردد و پس از راه اندازی وب سایت می بایست امن سازی گردد که هزینه آن پانصد هزار ریال می باشد و برای یکسال پشتیبانی گردد که هزینه آن جداگانه یک میلیون ریال می باشد. در صورت نیاز به ثبت دامنه و اختصاص هاستینگ نیز هزینه آن به صورت جداگانه محاسبه می گردد.

مدت زمان خرید قالب از وب سایت 1 ساعت می باشد و مدت زمان لازم برای نصب و راه اندازی در حدود 2 ساعت می باشد و همچنین زمان لازم برای سفارشی سازی قالب و انجام موارد لازم در وب سایت نظیر فارسی سازی در حدود 4 ساعت می باشد. زمان لازم برای درج اطلاعات وب سایت نیز با توجه به میزان اطلاعات وب سایت متغییر است اما زمان تقریبی چیزی در حدود 8 ساعت می باشد. وب سایت توسط دو کارشناس و طراح وب پیاده سازی می گردد و پس از یک روز کاری قابل تحویل می باشد.

با توجه به آماده بودن قالب زمان برای ویرایش قالب هدر نمی رود ولی در صورت نیاز به ویرایش قالب امکان آن وجود دارد که البته هزینه آن جداگانه محاسبه می گردد.

سورس:

ساخت وب سایت در یک روز


چهارشنبه 94 شهریور 11 , ساعت 9:37 صبح

برای آنکه در وب سایت nic.ir که سایت رسمی ثبت دامنه های ir می باشد عضو گردید می بایست مدارک مربوط به خود و یا شرکت را ارسال نموده و پس از تایید مدارک قادر خواهید بود در این وب سایت دامنه ثبت نمایید. در صورتی که قصد دارید ثبت دامنه را در این ثبت کننده اصلی انجام دهید می بایست نحوه کار با این وب سایت را آموزش ببینید. در این مقاله نحوه تغییر دی ان اس های DNS دامنه را به شما آموزش خواهم داد.

برای تغییر دی ان اس دامنه وارد کنترل پانل خود در سایت nic.ir شده که پس از ورود به صورت مستقیم وارد بخش دامنه های من خواهید شد. در این بخش لیست کل دامنه های شما وجود دارد که برای آنکه دی ان اس دامنه خود را تغییر دهید می بایست بر روی کلید مربع در کنار دامنه خود کلیک نموده و از بخش پایین صفحه بر روی دکمه "ویرایش ردیف‌های کارگزاری نام و میزبانی دامنه" کلیک نمایید.

پس از کلیک بر روی این کلید وارد بخش کارگزار دامنه (NS Record) می شوید که در این بخش می بایست دی ان اس های داده شده را در بخش نام کارگزار وارد نمایید که معمولا دو تا سه ردیف می باشد. بخش آی‌پی کارگزار کار گذار نیز معمولا به صورت خالی قرار داده می گردد. پس از درج نام کارگزار که معمولا به صورت ns1.joomir.com و ns2.joomir.com می باشد می بایست بر روی کلیک اعمال کلیک نمایید.

تبریک میگم. شما موفق شدید دی ان اس دامنه خودتون را عوض کنید.

سورس:

تغییر دی ان اس DNS های دامنه ir در nic.ir


دوشنبه 94 شهریور 2 , ساعت 11:38 صبح

لاراول Laravel فریم ورک توسعه و طراحی سایت اینترنتی می باشد که در زمان و هزینه شما صرفه جویی می نماید و توسعه وب سایت را بسیار ساده می سازد. Laravel در زمان پیدایش خود جامعه کاربری PHP را تحت تاثیر خود قرار داد و برای خود جایگاه ویژه ای در بین فریم ورک های PHP باز نمود و آن نیز به دلیل سادگی و سرعت بالای توسعه وب سایت توسط این فریم ورک می باشد. در حقیقت توسط Laravel می توانید برنامه های وب را با سریعترین و با کیفیت ترین راه پیاده سازی نمایید. با توجه بخش های بسیاری در وب تکرای می باشند و نیازی به پیاده سازی مجدد ندارند لاراول Laravel به شما امکان تمرکز بیشتر بر قسمت هایی از نرم افزار را می دهد که هم اکنون وجود ندارد و جزو بخش های جدید می باشد و این فریم ورک به شما امکان استفاده از میانبرها برای پیاده سازی بخش های تکراری برنامه وب را می دهد که با استفاده از آنها و اضافه نمودن کدهای جدید می توانید به راحتی برنامه مورد نیاز خود را پیاده سازی نمایید.

 

سیاست لاراول Laravel

لاراول قصد دارد به برنامه نویسان این امکان را دهد تا در محیطی متمایز و ساده و بدون نیاز به درگیر شدن در کدهای پیش پا افتاده و ساده به توسعه بخش های مهم وب سایت خود بیندیشند و بدین وسیله سرعت و بازده پیاده سازی یک برنامه تحت وب را بالا می برد.

فریم ورک چیست؟

لاراول Laravel یکی از جدیدترین فریم ها برای توسعه وب سایت می باشد اما خود فریم ورک به چه معنا می باشد. فریم ورک بستری می باشد که به شما امکان استفاده از کدهای از پیش ساخته شده را می دهد و هدف اصلی فریم ورک ها آسان نمودن برنامه نویسی و دوری از کد نویسی های تکراری می باشد.

ویژگی های لاراول Laravel

  • سیستم روتینگ ساده: با استفاده از سیستم روتینگ بسیار ساده می توانید کلیه درخواست را در برنامه به سادگی پاسخ دهید.
  • مدیریت داده ها: انتقال و مدیریت داده ها در این سیستم بسیار آسان می باشد و با دیتابیس های MySQL, Postgres, SQL Server, و SQLit سازگاری کامل دارد.
  • قالب زیبا: می توانید از کدهای پایه PHP استفاده نمایید و یا از قالب های کد فریم ورک بهره ببرید که کار را بسیار ساده تر می نماید.
  • آماده برای آینده: این فریم ورک برای توسعه در آینده بهینه سازی شده و با JSON و سایر ابزارها سازگاری کامل دارد.
  • پایه مستحکم: لاراول توسط کامپوننت های مختلف Symfony پیاده سازی شده است که به برنامه شما پایداری و ثبات بالایی می دهد.
  • ایجاد شده توسط Composer: Composer یکی از ابزارهای بسیار جالب برای توسعه برنامه ها می باشد که می توانید از ابزارهای قدرتمند آن بهره بگیرید.
  • اجتماع بزرگ: امروزه جامعه کاربری بسیار بزرگی از لاراول استفاده می نمایند و پشتیبانی و فایل های آموزشی بسیاری برای آن وجود دارد.

منبع و لینک:

طراحی وب سایت با فریم ورک لاراول



لیست کل یادداشت های این وبلاگ