سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانش خود به پیکار با نادانیش برخیزد، به بالاترین خوشبختی می رسد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 93 تیر 29 , ساعت 12:15 عصر

 

بسیاری از افرادی که گوشی آیفون دارند آرزوی دسترسی به ایمیل خود را در هر زمان و هر مکان را دارند. با این حال پیکربندی حساب ایمیل به صورت دستی در آیفون کمی مشکل میباشد. در این مقاله گام به گام پیکربندی حساب ایمیل خود را در گوشی آیفون برای شما شرح خواهم داد. ( گوشی هایی که IOS 4 یا بالاتر باشند ).
سخت ترین بخش پیکربندی حساب ایمیل خود به صورت دستی این است که بدانیم چه اطلاعاتی را باید وارد کنیم. هنگامی که شما این اطلاعات را داشته باشید پیکربندی بقیه حساب ایمیل آسان میباشد. بنابراین قبل از شروع اجازه بدهید بدانیم چه اطلاعاتی را ما نیاز داریم که داشته باشیم .
آدرس ایمیل : آدرس ایمیلی که شما تلاش برای راه اندازی آن بر روی آیفون را دارید.
رمز عبور : رمز عبور برای ایمیل که شما می خواهید آن را راه اندازی کنید.
نام سرور : Mail.yourdomain.com  ( مثال مثلا برای همین وب سایت شرکت دارکوب mail.joomir.com ) اگر این کار نکرد شما اطلاعات این بخش را با وارد شدن به وب میل خود در زیر Settings و بعدا Email Accounts می توانید پیدا کنید .
حالا که ما این اطلاعات را آماده کردیم به راه اندازی حساب امیل خود در آیفون می پردازیم:
1 ) از صفحه اصلی گوشی خود نماد Settings را انتخاب کنید:
2 ) از منو  Mail, Contacts, Calendars را انتخاب کنید:
3 ) در بخش Accounts گزینه Add Account را انتخاب کنید:
4 ) بروی Other کلیک کنید:
5 ) در بخش Mail گزینه  Add Mail Account را انتخاب کنید:
6 ) برای Name نام خود را وارد کنید و برای Email ایمیلی را که می خواهید آن را راه اندازی کنید وارد کنید و پسورد برای این ایمیل را هم وارد کنید. توضیحات ایمیل خود را هم وارد کنید ( مثال : joomir email account ). اگر چه گوشی شما ممکن است بگوید زمینه های زیر اختیاری میباشد اما در واقع ابنطور نمیباشد و برای راه اندازی حساب ایمیل مورد نیاز میباشند :
7 )  برای هر دو Incoming Mail Server و Outgoing Mail Server شما باید همان اطلاعات را مشابه وارد کنید . این امر به احتمال زیاد این گونه خواهد بود mail.YourDomain.com . اگر این کار نکرد و جواب نداد شما اطلاعات این بخش را با وارد شدن به وب میل خود در زیر Settings و بعدا Email Accounts می توانید پیدا کنید. برای User Name ایمیل خود را وارد کنید و برای Password پسورد خود را برای این ایمیل هم وارد کنید:
تب Save را کلیک کنید تا پیکربندی حساب ایمیل به پایان رسد. الان امیل خود را چک کنید اگر با پیغام خطا مواجه شدید اطلاعات خود را دوباره بررسی کنید و یا اطلاعات server name ممکن است درست نباشد.
سورس:

سه شنبه 93 تیر 24 , ساعت 10:56 صبح

 

یکی از مهمترین ویژگی یک وب هاستینگ طرح کنترل پنل آن میباشد. بعضی از اشخاص برای انتخاب یک وب هاستینگ اساسا تصمیم خود را بر کنترل پنل آن وب هاست می گذارند. هدف اصلی از کنترل پنل وب هاستینگ ارائه مدیریت آسان به کاربر برای حساب هاستینگ خود و میزبانی وب سایت او بر روی سرور میباشد . در واقع هر جنبه از یک حساب هاستینگ را از مدیریت برای میزبانی وب سایت گرفته تا پایگاه داده ایمیل ارسالی برای نصب اسکریپت ها و همه چیز رامی توان از داخل کنترل پنل انجام داد . چندین نوع مختلف از کنترل پنل وب هاستینگ امروزه توسط تعداد زیادی از وب هاست های مختلف استفاده می شود و هر کدام از آنها منافع و ویزگی های خاص خودش را دارد .در این مقاله برخی از آنها را برای شما بیان می کنم:

1 – cPanel – شایع ترین و محبوب ترین نوع کنترل پنل:

مانند بسیاری از طراحان اینترنتی و صاحبان وب سایت ما فکر می کنیم که سی پنل بهترین نوع کنترل پنل وب هاستینگ در صنعت میزبانی و هاستینگ میباشد. سادگی سی پنل همرا با ویژگی های متعدد آن باعث می شود که بهترین انتخاب برای بسیاری از مردم باشد. رابط سی پنل ساده و آسان برای کاربران جدید میباشد و همچنین تعداد بسیاری از ویدئو های آموزش سی پنل در اینترنت موجود میباشد. سی پنل برای وب مسترهای باتجربه تر هم ویژگی های پیشرفته ای برای انجام کارهای که آنها می خواهند هم دارد .
با مزایای زیادی که سی پنل دارد از جمله رابط های کاربری ساده تعجب آور نیست که بسیاری از میزبانان وب سی پنل را به عنوان پیش فرض برنامه های میزبانی خود ارائه می دهند. سی پنل برای صاحبان وب سایت بسیار عالی و ساده میباشد مورد پسند تمام کاربران اینترنتی میباشد.

2 – Plesk  - بهترین کنترل پنل هاستینگ اتوماتیک

پلسک ( plesk ) بر هر دو سرور هاستینگ ویندوز و لینوکس در دسترس میباشد. این به آنها مزیتی کمی بیشتر از سی پنل می دهد . رابط پلسک به نظر می رسد کاملا شبیه به ویندوز XP با تمام آیکون های که شما ممکن است نیاز داشته باشید میباشد . در برخی از مناطق پلسک برتری بیشتری نسبت به دیگر کنترل پنل های میزبانی وب دارد برای مثال برای پشتیبانی . 4 سطح ورد به پلسک وجود دارد و هر سطح نقش و مسئولیت خودش را دارد . نام این 4 سطح Administrator, Client/Reselle, Domain Owner, and Mail User. میباشد.
هر چند به طور گسترده ای به عنوان سی پنل استفاده نمی شود اما بسیاری از ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب پلسک را منحصرا برای گروه زیادی از مدیران سایت بروی پلت فورم ویندوز ارائه می دهند.

3 – vDeck – کنترل پنل وب هاستینگ برتر

ویدک کنترل پنل چند منظوره میباشد که یک رابط بسیار خوب بین کاربری ساده و بهترین کاربردی میباشد. در حال حاضر نسل چهارم وی دک به نام vdeck4 موجود میباشد. وی دک کنترل کامل برای کاربران با طراحی جدید فراهم کرده است. وی دک همچنین رابط آسان برای استفاده کاربران و شامل جدول بندی و همچنین بنرهای کشویی و یک کلید پشتیبانی میباشد.
استفاده از وی دک برای مبتدیان هم بسیار آسان میباشد . تعداد بسیار زیادی از نرم افزارهای آموزشی در وی دک موجود میباشد. همچنین می توان در فروم هلپ وی دک با دیگر کاربران وی دک چت و گفتگو انجام داد. از آنجا که وی دک بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب می کنند بسیاری از متخصصان وب بر این باورند که وی دک در نهایت جایگزین سی پنل در وب هاستینگ میزبانی وب خواهد بود.

4 –DirectAdmin – کنترل پنل آسان برای استفاده

دایرکت ادمین به زیبایی طراحی و آیکون های منظمی مثل سی پنل و وی دک نمیباشد. با این حال رابط تمیز و بسیار ساده برای استفاده کردن دارد . در واقع دایرکت ادمین یکی از ساده ترین کنترل پنل ها برای استفاده میباشد. از دیگر مزایای دایرکت ادمین سرعت بالا و ثبات آن میباشد . دایرکت ادمین به طور معمول مورد انتخاب وب هاست های ارزان بدلیل انعطاف پذیر بودن کنترل پنل و هزینه آن میباشد.

5 – H-Shpere  - کنترل پنل اتوماسیون وب هاستینگ

اچ شفر یک کنترل پنل اتوماسیون وب هاستینگ است که در ژانویه سال 1998 توسط شرکت positive software توسعه و منتشر شد . اچ شفر بر نسخه های ویندوز و لینوکس پلت فورم وPostgre SQL و MySQL و همچنین بر  Microsoft SQL Server datebase در دسترس میباشد .
اچ شفر به خاطر ویژگی های پیشرفته آن به ویژه مناسب برای نصب چندین ست آپ سرور شناخته شده است . با توجه به تجربه من اچ شفر یکی از سخت ترین کنترل پنل برای استفاده میباشد . دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته میباشد که برای خیلی از کاربران لازم نمیباشد.
نتیجه
این بهترین 5 کنترل پنل وب هاستینگ میباشد که البته بر اساس تجربه شخصی بنده میباشد. تعداد بسیار زیادی از دیگر کنترل پنل وب هاستینگ ها مانند ، Baifox ، Hosting ،  Controller ، ispCP ، ISPConfig ، Kloxo ، SysCP و Webmin وجود دارند . برخی از انها منبع باز برخی GPL و برخی دیگر تجاری میباشند.
لینک:

شنبه 93 تیر 21 , ساعت 11:22 صبح

چند گام برای نمایش سایت به عنوان اولین نتیجه جستجوی گوگل

نمایش سایت به عنوان اولین نتیجه جستجو در گوگل به آن سادگی ها که گمان می نمایید نمی باشد. شما می توانید با تلاش بسیار و بهره گیری از یکمتخصص سئو در نتایج جستجوی گوگل اول باشید. اول بودن در گوگل به معنای رقابت است. شما می بایست از سایر رقبای خود در گوگل قویتر عمل نمایید. زمانی که در نتایج جستجوی گوگل بالا آمدید مشتریان جدیدی به سمت شما سرازیر می شوند که باعث افزایش رونق کسب و کار شما خواهد گردید. لطفا دقت نمایید قبل از انجام هر گونه بهینه سازی در سایت با متخصص سئو مشورت نمایید.

اولین گام برای نمایش سایت به عنوان اولین نتیجه جستجوی گوگل بررسی کلمات کلیدی می باشد. بررسی کلمات کلیدی بخش بسیار مهمی می باشد، پس از بررسی کلمات کلیدی تمامی کلمات کلیدی مرتبط و مهترین های آنها شناخته می شوند.

پس از شناخته شدن تمامی کلمات کلیدی می بایست در وب سایت بهینه سازی هایی انجام گردد. این بهینه سازی ها شامل رعایت استاندارهای وب در سایت، بهینه سازی ساختار سایت از نظر منوبندی، بهینه سازی قالب سایت برای گرفتن بهترین نتیجه در گوگل، افزایش سرعت سایت و رفع کل خطاهای سایت از نظر سئو و بهینه سازی می باشد. در برخی موارد حتی لازم است سایت جدیدی طراحی گردد. یک سایت 100% سئو سایتی است که در آن استاندارهای کد نویسی رعایت شده، آدرس دهی صفحات برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده و نحوه چیدمان مطالب در سایت مناسب موتورهای جستجو باشد. همچنین تکنیک های جدیدی در گوگل معرفی شده به نام rich snippet که با استفاده از آنها می توانید رنک سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقاء ببخشید.

پس از بهینه سازی سایت می بایست مطالب با موضوعات مرتبط به سایت اضافه گردد. سعی نمایید مطالب با کیفیت و مورد نیاز کاربران به سایت اضافه نمایید و این کار را به صورت دوره ای یعنی روزانه و یا هفتگی انجام دهید. در تهیه مطالب خود مطالب می بایست با استفاده از کلمات کلیدی که در مرحله اول استخراج گردیده ایجاد گردد. برای ایجاد مطالب حتما با یک متخصص سئو مشورت نمایید.

پس از درج مطالب در سایت خود نوبت آن رسیده که سایت شرکت را در سایت های دیگر معرفی نمایید برای انجام این کار می توانید مقالاتی در زمینه کاری خود آماده نموده و به سایت های دیگر ارسال نمایید و در نهایت لینک سایت خود را به عنوان مرجع در سایت مورد نظر قرار دهید. در انجام این کار نیز حتما با متخصص سئو مشورت نمایید.

پس از انجام موارد بالا در مدت یک ماه نتیجه بسیار خوبی در گوگل خواهید گرفت. در صورتی که موارد بالا را تحت نظر یک متخصص سئو انجام دهید حتما در نتیجه ی جستجوی گوگل اول خواهید شد. البته شما می بایست موارد مورد نظر را به صورت دائمی انجام دهید تا در گوگل اول باقی بماند. زیرا اول شدن در گوگل یک مسئله می باشد و نگهداری از مکان در گوگل مسئله دیگر.

طراحی سایت دارکوب با توجه به سابقه طراحی خود از سایت 1381 تا کنون و پیاده سازی 1500 سایت تا زمان نوشتن این مقاله امور سئو سایت شما را به پایین ترین قیمت ممکن به عهده می گیرد. جهت مشاوره به شماره های تماس دارکوب و یا پشتیبانی آنلاین مشتریان و همچنین فرم تماس با ما دارکوب تماس حاصل فرمایید.

 سورس:

 در سایت گوگل اول باشیم


دوشنبه 93 تیر 16 , ساعت 11:22 صبح


حساب های سی پنل ایمیل مختلفی را ارائه می دهند مانند Horde SquirrelMail , و RoundCube . من در این مقاله سعی می کنم تفاوت های عمده بین این 3 نوع ایمیل را برای شما توضیح بدهم . امیدوارم برای شما مفید باشد و کمک کند تا بهترین نوع را بر حسب نیاز برای خود انتخاب کنید.تما این برنامه های با یک آرایه اولیه از ویژگی های میباشند. فوروارد کردن  ,پاسخ دادن (Replying )  ,کتاب آدرس ها (Address Book )  ,پوشه ها  ,ایمیل های ناخواسته (Junk mail ) و غیره. من این ویژگی ها را توضیح نخواهم داد چون این ویژگی ها به عنوان پایه برای هر نوع پست الکترونیک ایمیل میباشد و همه با آنها آشنا میباشند.SquirrelMailیکی از اساسی ترین انتخاب ها SquirrelMail میباشد. این برنامه ایمیل یکی از اساسی ترین رابط ها را دارا میباشد.همانطور که شما می توانید در عکس بالا مشاهده کنید آن بسیار اساسی میباشد و فقط ایمیل ها شما را لیست می کند. چیز زیادی در باره این نوع برنامه ایمیل برای گفتن وجود ندارد یک برنامه ایمیل معمول و ساده برای استفاده میباشد.ROUNDCUBEبرنامه ایمیل بعدی Roundcube است. این برنامه ایمیل رابطی دارد که از آژاکس (Ajax ) استفاده می کند. این رابط اجازه انتخاب نرم و راحت از ایمیل را به کاربران می دهد. در Roundcube چک باکس (box checking ) وجود ندارد شما می توانید فقط بر روی ایمیل کلیک کنید و با استفاده از گزینه های بالا جعبه با ایمیل ها خود عملیات انجام دهید. مانند SquirrelMail یک رابط کاربردی ساده میباشد که فقط برای چک کردن ایمیل استفاده می شود.این یک انتخاب خوب برای شما میباشد اگر فقط برنامه وب میل شما ساده و آسان به نظر رسد.HORDEHorde با دو وب میل قبلی فرق می کند. این یک برنامه کاملا متفاوت میباشد و دارای ویژگی های مشابه Outlook است.این برنامه دارای لیستی از گزینه ها ( در گوشه بالا سمت راست و سمت چپ ) برای انتخاب شما از ایمیل  ,اخبار  ,تقویم   ,یادداشت ها  ,وظایف میباشد. همچنین دارای ویژگی طرح بندی برای صفحه اصلی نمایش در هنگام ورود شما به ایمیل خود میباشد.اخبار : می توانید با اشتراک از منابع مختلف خبری شروع به دریافت ایمیل ها خبری را داشته باشید ( اخبار ورزشی الکترونیک مذهبی و غیره )تقویم : به شما اجازه راه اندازی تاریخ های مهم و جلسات را می دهد. ( این را می توان از یک برنامه دیگر وارد کرد )یادداشت ها : نوشتن یادداشت ها و سایر اطلاعات و ذخیره سازی ان برای بعدوظایف : شما می توانید کارهای خود را بر حسب زمانی جدول بندی کنید.گزینه ها : می توانید چگونگی نمایش گزینه ها را در هر زمان پیکربندی کنید.در پایین این بستگی به نیز شما دارد که کدام را SquirrelMail را برای سادگی , یا Horde برای دارا بودن مقدار زیادی از ویژگی ها و Roundcube برای ظاهر زیبای آن انتخاب کنید .

آدرس:

Horde و SquirrelMail و RoundCube


پنج شنبه 93 تیر 12 , ساعت 11:24 صبح

 

در صورتی که همه چیز را در زمینه سئو می دانید پس هم اکنون عنوان مناسبی را برای سایت خود انتخاب نموده اید. عنوان صفحه اصلی یکی از موثرترین المان های وب سایت شما برای موتورهای جستجو می باشد بنابراین انتخاب عنوان مناسب برای صفحه اصلی تاثیر بسیار زیادی در رنکینگ شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. در این مقاله من به شما روش هایی را برای انتخاب بهترین عنوان برای وب سایت از طریق بررسی کلمات کلیدی ارائه می نمایم.

چیزی که در این مقاله مد نظر است پیدا کردن عنوانی است که تمام موارد وب سایت را پوشش دهد، و توسط چند کلمه محصولات و خدمات شما را معرفی نماید. از بابت رعایت اصول تجارت اینترنتی بسیار مهم می باشد که نام و برند شرکت در عنوان در نظر گرفته شود، و بسیار مهم می باشد که برند شرکت در نام عناوین صفحات در نظر گرفته شود. بهتر است کلماتی که در عنوان در نظر گرفته می شود کلماتی باشد که کاربران از طریق آنها بیشتر به دنبال مشاغلی نظیر شما هستند.

در این بخش روش پیدا کردن نام و کلمات مرتبط به محصولات و خدمات شرکت شما را برایتان بیان می نمایم

به سایت http://www.google.com/trends/ مراجعه نموده و عنوانی را که قصد دارید توسط آن در گوگل جستجو شوید و همچنین عنوان خدمات و محصولات خود را وارد نمایید. این سایت لیست مهترین کلمات مرتبط را به شما خواهد داد.

هم اکنون با تلفیق این کلمات می توانید جمله ای را ایجاد نمایید که گویای کار شما باشد. سعی نمایید یک کلمه را دوبار در جمله استفاده ننمایید، از مترادف ها در ساخت عنوان سایت کمک بگیرید و حتما نام برند خود را در عنوان سایت اضافه نمایید. تعداد کلمات شما در عنوان 4 تا 11 کلمه باشد و مهمترین کلمات را در عنوان حتما استفاده نمایید. برای طراحی عنوان خود حتما به کاربر نیز توجه نمایید. از کلماتی که باعث جذب کاربر می شود نیز استفاده نماید، زیرا این کلمات باعث بالا رفتن تعداد کلیک کاربران بر روی عنوان سایت شما در نتیجه های جستجو خواهد گردید و کلیک بیشتر باعث ارتقاء شما در نتیجه جستجوی موتورهای جستجو خواهد گردید.

سورس:

 

عنوان صفحه اصلی سئو انتخاب نماییم


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ