سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش دانش کفّاره گناهان بزرگ است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 92 دی 30 , ساعت 1:43 عصر

نوشتن و طراحی عنوان مهلک

سلام، شما هم اکنون در حال خواندن این مقاله هستید پس من عنوان درستی برای مقاله خود انتخاب نموده ام. شما ممکن است از روش های مختلف عنوان این صفحه را دیده باشید و بر روی لینک آن کلیک نموده باشید. چه چیزی باعث شد که هم اکنون در حال خواندن این مقاله هستید؟ پاسخ یک دلیل دارد و آن نیز عنوان صفحه می باشد. چیزی که باعث شد شما به این مطلب توجه نشان دهید و بر روی آن کلیک نمایید. این اثری که یک عنوان مناسب دارد. عنوان مناسب توجه شما را جلب می نماید و باعث می شود که کاربر تشویق به خواندن ادامه مطلب شود. عنوان صفحه ضعیف نیز عکس این قضیه را به همراه دارد و شما هیچ توجهی به آن نمی نمایید و بر روی آن کلید نمی کنید. در واقع مهم نیست که مطلب شما چقدر مفید باشد و یا محصول شما چقدر عالی می باشد، و چقدر ویدئو شما جالب می باشد. در صورتی که عنوان شما نتواند کار خود را بدرستی انجام دهد کاربران شما تشویق به ادامه مطلب نخواهند شد.

این مقاله به شما آموزش خواهد داد که چگونه عنوانی جذاب برای مطلب خود انتخاب نمایید. این مورد به شما این امکان را می دهد بازدید کننده بیشتری به دست آورید و با کاربران خود ارتباط بیشتری برقرار نمایید. و در نهایت به شما روش هایی را معرفی می نماییم که چگونه عنوان جذاب طراحی نمایید.

تصورات غلط

چند مورد از تصورات غطلی که برخی افراد در مورد این موضوغ دارند را برای شما بیان می نمایم

"عنوان صفحه می بایست صفحه را شرح دهد"

موضوع مقاله را دوباره در عنوان در قالب یک جمله بیان ننمایید و نام آن را عنوان بگذارید. زیرا که اول از همه آنکه این مورد امکان ندارد. دوم آنکه، در صورتی که از این روش استفاده نمایید، عنوان شما بسیار خسته کننده خواهد شد و ارتباطی با کاربر برقرار نمی نماید.

به جای آن که موضوع مقاله را در قالب یک جمله به صورت خلاصه در عنوان بیان نمایید، مهترین و جالب ترین از موضوعات مقاله خود را انتخاب نمایید و آن را در عنوان خود استفاده نمایید. دو مثال برای انتخاب عنوان مقاله خسته کننده در زیر آمده:

"تکنیک های درست طراحی عنوان برای مقاله"

و انتخاب بهتر

"همه چیزی که در مورد نوشتن عنوان می دانید غلط است"

"برای جلب توجه از هر کلمه ای استفاده می نمایید؟"

برای آنکه بازدید کننده بیشتری بدست آورید نباید از هر کلمه دلخواهی استفاده نمایید. همیشه از کلماتی استفاده نمایید که در مورد موضوع مورد نظر باشد.عنوان صفحه می بایست کاملا مطابق با موضوع صفحه باشد. البته می توانید از کلماتی استفاده نمایید تا نظر کاربران را جلب نمایید.

"سایز مهم نیست، عنوان می تواند کوتاه و یا بلند باشد"

زمانی که در مورد عنوان بالای صفحه صحبت می شود، سایز مهم می باشد. موردی که به شما پیشنهاد می نمایم آن است که از عناوین خیلی بلند استفاده ننمایید. در صورتی که عنوان شما دو و یا سه خطی شود جالب نخواهد بود زیرا عنوان مناسب عنوانی است که در چند کلمه و در مدت زمان کوتاهی موضوع را به کاربر منتقل نماید. عناوین بلند برای کاربران خسته کننده می باشند. یک دلیل دیگر آنکه از عناوین بلند استفاده ننماید آن است که زمانی که می خواهید در شبکه های اجتماعی به مانند توئیتر عنوان را استفاده نمایید، عنوان شما کوتاه خواهد شد و ممکن است اثر بخشی بازم را نداشته باشد.

به شما پیشنهاد می نمایم عنوان خود را نه کوتاه و نه بلند انتخاب نمایید. برخی اعلام می نمایند که عنوان کوتاه مناسب تر است. لازم نیست عنوان شما کوتاه باشد مهم آن است که عنوان شما نظر کاربر را جلب نماید.

مزیت ها و مشکلات را بیان نمایید

برای نوشتن یک عنوان مناسب می بایست مشکلات و مزیت هایی که کاربران به دنبال آن هستند را بیان نمایید. و این مورد نیاز به آن دارد که شما درک درستی از مشتری خود داشته باشید و آنها در محصولات شما به دنبال چه چیزی هستند. بهتر است در عناوین خود روش بر آورده نمودن نیازهای مشتریان را عنوان نمایید.

شناخت کامل خوانندگان

شناخت کامل خوانندگان شما باعث ی شود عنوان مناسبی برای کاربران خود استفاده نمایید. به این فکر نمایید که چگونه می توانید با نزدیکترین دوست خود، برادر و خواهر ارتباط برقرار نمایید. شما آنها را می شناسید و می دانید چگونه آنها را تحت تاثیر قرار دهید.

شما قصد دارید توجه آنها را به چیزی جالب و هیجان انگیز جلب نمایید. همیشه نشان دهید مشکل و خواسته کاربران خود را کاملا می شناسید و چه راه هایی برای رفع آن پیشنهاد می نمایید. این باعث می شود تا مشتری شما مقاله شما را پاراگراف به پاراگراف مطالعه نمایید.

نکته هایی برای عناوین

در این بخش به شما مواردی را اعلام می نمایم که رعایت آنها باعث بهینه سازی عنوان مقاله شما می شود.

ساختار ساده

اولین عنوان شما می بایست از سایر عناوین موجود در صفحه بزرگتر باشد. این مورد توجه کاربر را به عنوان صفحه جلب می نماید و اولین موردی که کاربر در صفحه مشاهده می نماید عنوان صفحه می باشد.

شفافیت

استفاده از رنگ های با کانتراست بالا بسیار مهم می باشد و باعث افزایش سطح توجه کاربر به عنوان صفحه می گردد. همیشه از رنگ های متضاد صفحه برای رنگ بندی عنوان خود استفاده نمایید تا جلب توجه بیشتری نماید. برای زیر عنوان از فونت های کوچکتر و رنگ های ضعیف تری نسبت به عنوان اصلی استفاده نمایید.

استفاده ار فضای خالی

همیشه عنوان را در مکانی مناسب قرار دهید تا بیشتر مورد توجه کاربر قرار گیرد. معمولا در صفحه اطراف عنوان را خالی نمایید تا توجه کاربر سمت بخش مورد نظر رود. در صفحه ای که المان های بسیاری در آن وجود دارد، خالی نگه داشتن اطراف عنوان باعث بالا رفتن سطح توجه به بخش مورد نظر می شود.

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/طراحی-سایت-سئو/item/763-designing-headline.html

 

 


شنبه 92 دی 28 , ساعت 12:42 عصر

بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو (سئو)

جهت نمایش وب سایت در نتیجه های اول گوگل می بایست مواردی در سایت و خارج از سایت انجام گردد که به انجام این موارد بهینه سازی سایت و یاسئو در موتورهای جستجو می گویند. بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو باعث بالا رفتن قابلیت جستجوی سایت در موتورهای جستجو و ایندکس شدن بهتر سایت می شود که در نتیجه آن تعداد بازدید کننده از سایت بالا رفته و کسب و کار اینترنتی شرکت رونق خواهد گرفت. بهینه سازی وب موردی بسیار مهمی است که اکثر سایت دارن آن را فراموش می نمایند و تا حد بسیار بالایی هزینه های مورد نیاز تبلیغات یک سایت را پایین می آورد، در حقیقت بهینه سازی و یا سئو باعث درآمد زایی دائمی وب سایت و اعتبار آن می گردد. در صورتی که وب سایت شما را دارکوب طراحی نموده باشد سایت شما را به صورت 100% سئو طراحی نموده است. تمامی سایت هایی که در دارکوب طراحی می شوند به صورت دایو بیس طراحی شده و آدرس دهی و ساختار صفحات بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو می باشد و صفحات سایت برای جستجوی بهتر استاندارد w3c دارند. در صورتی که سایت توسط شرکتی دیگر طراحی شده و نیاز به بهینه سازی داشته باشد دارکوب موارد لازم را در وب سایت شما انجام خواهد داد.

همچنین دارکوب در سایت های خود از اسنیپت های گوگل جهت جستجوی بهتر سایت استفاده می نماید که اجرای این مورد در سایت باعث بالا رفتن ایندکس شده سایت در موتورهای جستجو می گردد. برای بهینه سازی جستجو سایت می بایست سبک تر طراحی گردد و حتی المکان در سایت از گرافیک های سنگین و حرکت استفاده نگردد. سایت می بایست برای استفاده کنندگان از آن طراحی گردد و بنابراین موضوعاتی که اکثر مشتریان شما به آن نیاز دارند بیشتر در دسترس کاربران می بایست قرار گیرد.

امروزه طراحی سایت ها به صورت دو بعدی شده، زیرا تمرکز بازدیدکنندگان وب سایت در قالب های دو بعدی بیشتر معطوف اطلاعات سایت می گردد. موردی که در طراحی سایت های سئو می بایست در نظر گرفت آن است اولین چیزی که کاربر در سایت می بایست متوجه آن باشد محتوای وب سایت است، چیزی اکثر طراحان وب از آن غافل می شوند و بیشتر تمرکز خود را بر گرافیک کار می گذارند.

در حقیقت عملیات سئو خوانایی وب سایت را در موتورهای جستجو بالا می برد و باعث می شود تمامی مطالب وب سایت در موتورهای جستجو به خوبی ایندکس شوند. پس از آنکه بهینه سازی داخلی سایت انجام گردید می بایست عملیات بهینه سازی خارج از سایت انجام گردد. که در این عملیات اعتبار صفحات سایت از طریق ایجاد بک لینک ها بالا می رود.

موردی که اکثر سئو کاران از آن غافل هستند آن است که جزئیات سئو مطالعه روزانه می خواهد، زیرا این اصول پیوسته در حال تغییر هستند و برای آنکه دانش به روزی در این زمینه داشته باشید می بایست خود را با به روز رسانی های موتورهای جستجو همگام نمایید. به عنوان مثال مرغ مگس خوار گوگل به روز رسانی جدیدی از موتور جستجوی گوگل می باشد که در آن بسیاری از اصول و جزئیات در آن تغییر نموده است و برای داشتن رنک بهتر می بایست به این اصول و جزئیات بیشتر توجه گردد.

البته موردی که در گوگل به عنوان قانون اصلی بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو به صاحبان وب سایت اعلام می شود آن است که سایت می بایست دائما به کاربران آن مقالات و اطلاعات مفید و سودمند در مورد زمینه شغلی وب سایت ارائه نماید به صورتی که مطالب سایت برای مشتریان وب سایت مفید باشد. داشتن چنین سایتی اعتبار وب سایت را به عنوان یک برند بالا می برد و باعث می شود گوگل بیشتر به مطالب وب سایت اطمینان نماید و این باعث بالا آمدن وب سایت در موتورهای جستجو می گردد. در حقیقت بهترین قانون برای سئو سایت داشتن وب سایت با کیفیت است.

چیزی که به عنوان تجربه شخصی به آن اعتقاد دارم آن است که ارائه بهترین سرویس با پایین ترین قیمت ممکن و مشتری مداری باعث بالا رفتن تعداد بازدید کنندگان از سایت خواهد گردید و این موردی است که اکثر سایت دارن از آن غافل هستند. بنابراین حتی خدمات و سرویس های شما و میزان رضایتمندی مشتریان شما در سئو وب سایت شما موثر خواهد بود.

در صورتی که قصد دارید سئو سایت خود را انجام دهید از شما دعوت میکنم مقاله مبتدی سئو گوگل را مطالعه نمایید و یا برای مباحث پیشرفته تر به بخش سئو مدیران سایت گوگل مراجعه نمایید.

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/طراحی-سایت-سئو/item/771-search-engine-optimization-seo.html

 

 


پنج شنبه 92 دی 26 , ساعت 1:3 عصر

ثبت وب سایت در موتور جستجوی گوگل

در صورتی که دامنه خود را به تازگی ثبت نموده اید و یا طراحی وب سایت شما به تازگی به اتمام رسیده بهتر است سایت خود را در موتور جستجوی گوگل ثبت نماید. جهت ثبت سایت در گوگل به آدرس https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url مراجعه نمایید. برای ورود به این آدرس لازم است که در گوگل حساب کاربری داشته باشید. پس از ورود به حساب کاربری گوگل خود، این آدرس را در مرورگر خود بررسی نمایید و با تصویر بالا روبرو خواهید شد. آدرس خود را در بخش URL وارد نموده و کد امنیتی را درج کنید و بر روی کلید submit request کلیک نمایید. با انجام این کار به شما پیغامی مبنی بر انجام درست عملیات نمایش داده خواهد شد، در غیر این صورت ثبت سایت در گوگل را دوباره تکرار نمایید.

جهت نمایش سایت در گوگل حتما لازم نیست این کار را انجام نمایید، اما این کار سرعت ایندکس شدن شما را در گوگل تسریع می بخشد. در صورتی که شما این کار را انجام دادید و بعد از چند هفته سایت شما در گوگل حتی با نام دامنه کامل وب سایت جستجو نشد حتما با متخصص سئو سایت مشاوره نمایید. زیرا ممکن است مشکلی در وب سایت طراحی شده شما و یا سرور شما وجود باشد که مانع از ایندکس شدن شما در موتور جستجوی گوگل می باشد. در صورتی که هم اکنون سایت شما در موتور جستجوی گوگل سرچ می شود نیازی به ثبت مجدد وب سایت نیست.

ثبت وب سایت در گوگل فقط سایت شما را به گوگل معرفی می نماید و تکرار مکرر این کار تاثیری در رنکینگ شما در موتور جستجوی گوگل نخواهد داشت. در صورتی که سایت شما در گوگل جستجو می باشد، اما قصد دارید جزو نتایج اول گوگل باشید با طراحی سایت دارکوب تماس حاصل فرمایید. برای آنکه سایت شما بین نتایج اول گوگل باشد فعالیت های بسیاری می بایست در داخل و خارج سایت شما انجام گردد و اول بودن در گوگل کار ساده ای نیست.

جهت بالا بردن رنک سایت به شما پیشنهاد می نمایم در سایت خود مقاله های خوب و مفید در زمینه شغلی خود ایجاد نمایید که مورد نیاز کاربران و مشتریان زمینه شغلی شما می باشد. ثبت این مقاله ها را در انجمن ها و تالارهای گفتمان به اشتراک گذاری نمایید تا سایر کاربران در اینترنت و همچنین موتور جستجوی گوگل از وجود سایت مفید شما مطلع شوند.

* یک نکته مهم در زمینه ثبت سایت در گوگل آن است که این کار را زمانی انجام دهید که سایت شما موجود می باشد و صفحات سایت به درستی آدرس دهی شده باشند. به این معنی که در صورتی که از صحت عملکرد سایت خود مطمئن شدید آن را در گوگل معرفی نمایید.

* همچنین قرار دادن بک لینک در سایت های دیگر باعث معرفی زودتر سایت شما به موتور جستجوی گوگل خواهد گردید، برای اولین قدم سایت خود را در سایت های آگهی ثبت نمایید.

جهت ثبت سایت در گوگل از این لینک نیز می توانید استفاده نمایید. 

http://www.google.com/intl/fa/add_url.html

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/طراحی-سایت-سئو/item/774-ثبت-وب-سایت-در-موتور-جستجوی-گوگل.html

 

 


چهارشنبه 92 دی 25 , ساعت 2:34 عصر

 

در صورتی اطلاعات که وب سایت خود را به دلایل مختلف از قبیل هک شدن سایت، بسته شدن از دست داده اید و یا آنکه می خواهید بدانید یک وب سایت در قدیم به چه صورت بوده به دو روش زیر می توانید این کار را انجام دهید.

1. از طریق سایت http://cache.nevkontakte.com/

این سایت در حقیقیت کش گوگل می باشد و نسخه قبلی سایت و آنچه را که قبلا در گوگل ذخیره شده بوده به شما نمایش می دهد. کافی است آدرس صفحه مورد نظر را در سایت وارد نمایید و نسخه قبلی صفحه مورد نظر به شما نمایش داده می شود

2. از طریق سایت https://archive.org/

این سایت نسخه های متفاوت را از سایت ها را در تاریخ های مختلف در خود ذخیره می نماید. بدین صورت که با وارد نمودن آدرس سایت مورد نظر، زمان های مختلفی از نسخه پشتیبان سایت ذخیره شده برای شده نمایان می گردد که با کلیک بر روی هر یک از این زمان ها نسخه وب سایت در آن زمان به شما نمایش داده می شود.

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/750-website-backup.html

 

 


سه شنبه 92 دی 24 , ساعت 2:16 عصر

تغییر عنوان صفحه اصلی فروشگاه ساز VirtueMartVirtueMart یکی از کامپوننت های ساخت فروشگاه در جوملا می باشد که دارای امکانات بسیاری می باشد. این فروشگاه ساز بخشی برای ست کردن عنوان صفحه اصلی فروشگاه دارد که در جوملا 2.5 درست کار نمی کند. جهت عوض کردن عنوان صفحه اول فروشگاه ساز راه های بسیاری در آموزشی های مربوط به این کار آمده که همه آن ها را تست نموده ام و روشی که درست کار کرد این روش بود: می بایست فایل view.html.php موجود در فلدر components\com_virtuemart\views\virtuemart را باز نموده و کد زیر را در خط 337 اضافه نمایید:$document->setTitle("عنوان صفحه مورد نظر شما");پس از این کد :if(!empty($error)){
$document->setTitle(JText::_("COM_VIRTUEMART_PRODUCT_NOT_FOUND").JText::sprintf("COM_VIRTUEMART_HOME",$vendor->vendor_store_name));
} else {
$app = JFactory::getApplication();
$menus = $app->getMenu();
$menu = $menus->getActive();
if ($menu) $title = $menu->title;
if(empty($title)) $title = JText::sprintf("COM_VIRTUEMART_HOME",$vendor->vendor_store_name);
$document->setTitle($title);
}

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/طراحی-سایت-جوملا/item/781-change-virtuemart-frontpage-title.html 


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ