سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، خانه ای را که در آن عروسی است، دوست دارد . [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 93 مرداد 28 , ساعت 12:56 عصر

 

این پست برای کسانی می باشد که از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای بررسی آمار وب سایت خود استفاده می نمایند. گوگل آنالیتیک ابزاری به جهت بررسی آمار وب سایت می باشد که توسط گوگل طراحی گردیده است. در صورتی که در این ابزار به بخش جستجوهای انجام گرفته مراجعه نمایید دو آیتم با عنوان not provided و not set مشاهده خواهید نمود که در زیر معنای آن را برای شما توضیح خواهم داد.

 

not provided و not set به چه معنای هستند؟

همیشه این سوال برای ما مطرح بوده که این دو در کنترل پانل ابزارهای بررسی آمار سایت به چه معنای هستند.

Not Provided به معنای بازدید طبیعی از نتیجه جستجو می باشد

در سال 2011 گوگل به سرورهای امن https خود مهاجرت نمود که نتایج جستجو را کد گذاری می نماید. این به آن معناست که زمانی که به حساب گوگل خود وارید می شوید و یا زمانی که مستقیما بر روی این پروتکل کار می کنید نتایج جستجوی شما در موتور جستجو ذخیره نمی گردد. به توجه به این مسئله گوگل عنوان جستجوهایی که از سایت شما بازدید می نمایند و در پروتکل https انجام می گردد را Not Provided نامگذاری نموده است. در حدود 50% از جستجوهای سایت ها به صورت Not Provided نمایش داده می شوند.

Not Set به معنای بازدید مستقیم ارجاع داده شده از سایتی دیگر است

این مورد مقداری پیچیده تر می باشد و به این معناست گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی را قابل تشخیص ندارد به صورت Not Set اعلام می نماید. به عنوان مثال در صورتی که صفحه ای را یافتید که نتیجه جستجوی آن Not Set بود ممکن است که به این معنا باشد اطلاعات در متغیر sesssion ثبت نگردیده اند.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله گوگل را در مورد not provided و not set مطالعه نمایید.

سورس:

not provided و not set در گوگل آنالیتیکس


پنج شنبه 93 مرداد 23 , ساعت 12:36 عصر

 

یک شرکت طراحی وب سایت به نیروها و تخصص های بسیاری نیازمند می باشد علارغم آنکه ممکن است شرکت ها و گروه های تک نفره و با تعداد پایینی باشند که عملیات طراحی وب را از ابتدا تا انتها توسط یک شخص انجام دهند. در اینجا منظور یک شرکت حرفه ای طراحی وب سایت می باشد که هر بخش را توسط متخصص مربوطه انجام می دهد. در بخش زیر این تخصص ها و مشاغل را برای شما بیان می نمایم:

 

  • متخصص دامنه و هاستینگ: شخصی می بایست مسئول مدیریت ثبت و تمدید دامنه ها و همچنین ایجاد هاست جدید و تمدید آن ها باشد. برخی شرکت های طراحی وب خدمات هاستینگ را خود ارائه می نمایند و از سرور داخلی استفاده می نمایند و بنابراین نیاز به متخصص نصب و راه اندازی سرور دارند. البته سرور می بایست به صورت دائمی نگهداری شود و متخصصب بر روی آن نظارت نماید. برخی شرکت ها نیز خدمات هاست خود را از سایر شرکت های میزبانی وب تهیه می نمایند و متخصص هاستینگ مسئول یافتن سرورهای با کیفیت و ارتباط با آنهاست. زمانی که برای یکی از سایت ها مشکلی به وجود آمد متخصص هاستینگ می بایست مشکل را سریعا به پشتیبانی هاستینگ گزارش دهد. بهتر است شرکت های طراحی سایت خدمات هاست خود را از شرکت هایی تهیه نمایند که به صورت تخصصی در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت می نمایند و عملکرد خوبی دارند. دارکوب سرورهای هاست وب سایت های خود را از بهترین وب هاست های موجود تهیه می نماید.
  • طراح گرافیک وب سایت: پس از آنکه قرار داده طراحی وب بسته شده به عنوان اولین مرحله از طراحی سایت می بایست گرافیک سایت طراحی گردید. گرافیست وب سایت در ابتدا با کارفرما جلساتی برگزار نموده و در آن جلسات با کارفرمای خود تبادل نظر می نماید و سپس طرح را مطابق با نظر کارفرما پیاده سازی می نماید. عملیات ویرایش بر روی قالب وب سایت تا زمانی انجام می گردد تا کارفرما از قالب سایت راضی باشد. گرافیست وب سایت معمولا با نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ، فلش و همچنین نرم افزارهای طراحی وب نظیر frontpage, dreamweaver آشنایی کامل دارد. برخی از طراحان با تجربه تر کد نویسی html, css, javascript و حتی jquery و mootools را می دانند و می توانند از آنها در ساخت گرافیک های وبی خود استفاده نماید.
  • برنامه نویس وب سایت: پس از طراحی گرافیک سایت توسط گرافیست برنامه نویس سایت وبی را طراحی می نماید که این کار را از طریق کد زنی html و css انجام می دهد که مممکن است از نرم افزارهای طراحی وب نظیر dreamweaver برای ساخت صفحات استفاده نماید. همچنین برنامه نویس مسئول کد زنی های سمت سرور وب سایت می باشد که ممکن است به زبان PHP و یا ASP.net و یا سایر زبان های برنامه نویسی سمت سرور باشد. برنامه نویس وب سایت همچنین می بایست مسلط به جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن نظیر jquery و mootools باشد و در AJAX می بایست تخصص کافی را داشته باشد. بهتر است برنامه نویس وب سایت دانش سئو و بهینه سازی وب سایت را بداند.
  • سئوکار و بهینه ساز وب سایت: برای آنکه وب سایت در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد می بایست متخصصی که به سئو و بهینه سازی وب سایت اشراف دارد مشکلات سئو وب سایت را رفع نماید و پس از آن کار وب سایت آغاز گردد. بازاریابی اینترنتی هم اکنون به آیتم مهمی برای شرکت ها تبدیل شده و بهینه ساز وب سایت ها برای کسب درآمد از طریق اینترنت آماده سازی می نمایند. سئو کار وب سایت علاوه بر دانش موتورهای جستجو می بایست از طراحی نیز سر رشته داشته باشد زیرا بخش مهمی از سئو در کد نویسی وب سایت می باشد. سئوکار وب سایت همچنین توصیه های لازم را برای موفقیت وب سایت به کارفرما می نماید تا بتواند از وب سایت خود کسب در آمد نماید.
  • درج کننده اطلاعات: پس از آنکه سایت به صورت کامل پیکربندی شد شخصی می بایست مطالب وب سایت را درج نماید. این شخص نیاز به دانش بالای طراحی ندارد و کافی است با مفاهیم اولیه طراحی وب و سیستم های مدیریت محتوا آشنایی داشته باشد. همچنین در صورت نیاز به ساخت تصاویر می بایست نحوه کار با نرم افزارهای ویرایش تصاویر نظیر فتوشاپ را بداند. البته خود کارفرما می تواند درج اطلاعات وب سایت را با آموزش سیستم مدیریت محتوایی که توسط طراح می بیند انجام دهد.
  • امن ساز وب سایت: پس از درج مطالب وب سایت و راه اندازی وب سایت سایت می بایست توسط متخصص امنیت وب سایت امن سازی گردد. معمولا این کار توسط انجام تنظیمات امنیتی بر روی سرور و نرم افزار انجام می گردد تا وب سایت دچار مشکلات امنیتی نگردد.
  • پشتیبان وب سایت: پس از راه اندازی وب سایت می بایست پشتیبانی گردد تا زمانی که به مشکلی برخورد و یا نیاز به به روز رسانی خاصی بود این کار انجام گردد. مراقبت از وب سایت موردی است که معمولا به آن کمتر توجه می گردد اما از اهمیت یسیار بالایی برخوردار است.
  • بک لینک ساز وب سایت: برای آنکه وب سایت در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد شخصی می بایست مسئول ایجاد بک لینک به وب سایت باشد که این شخص می بایست این کار را به ریتم خاصی و به طور دائمی انجام دهد. ایجاد بک لینک به روش درست در سایت با بالا آمادن وب سایت در نتیجه های جستجو کمک می نماید.

تخصص ها و مشاغل ذکر شده در بالا تخصص های اولیه لازم برای یک شرکت طراح وب سایت می باشد و برخی مجموعه ها دارای واحد های دیگری به مانند واحد جمع آوری اطلاعات و آنالیز هستند. دارکوب در تامین نیروهای خود از افراد با سابقه و علاقه مند به این رشته استفاده می نماید تا پروژه های خود ا در نهایت کیفیت تحویل کارفرمایان محترم خود دهد و آن ها را پشتیبانی نماید.

منبع:

نیاز شرکت طراحی وب سایت به  تخصص و نیروها


یکشنبه 93 مرداد 19 , ساعت 12:12 عصر

 

در این بخش برای شما هزینه ها و تعرفه های مربوط به طراحی وب سایت را به صورت جزء به جزء بیان خواهم نمود تا بتوانید استعلام قیمت دقیق تری از شرکت های طراحی وب تهیه نمایید. هزینه طراحی سایت شامل هزینه ثبت دامنه، اختصاص هاستینگ، پیاده سازی سایت، درج مطالب وب سایت، آموزش پنل کاربری وب سایت، اختصاص طراح گرافیک دو بعدی وب سایت در صورت نیاز، راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت در صورت نیاز، پشتیبانی و نگهداری وب سایت و خدمات سئو و بهینه سازی سایت می باشد که در زیر هر یک را به صورت جداگانه توضیح خواهم داد.

 

تعرفه ثبت دامنه

تعرفه ثبت دامنه های ir در حدود 20 هزار تومان سالیانه و تعرفه ثبت دامنه های دیگر نظیر com و co در حدود 50 هزار تومان می باشد. البته دامنه هایی با مبالغ بالاتر به عنوان مثال دامنه های tv وجود دارند که هزینه ثبت آنها بالاتری از دامنه های معمولی دارند.

تعرفه هاستینگ

تعرفه هاست شما بسته به میزان فضایی که احتیاج دارید می باشد. پلان اولیه هاستینگ وب سایت از 100 مگابایت فضا شروع می شود که هزینه آن در حدود 60 هزار تومان سالیانه می باشد. نکته ای که لازم است به آن توجه نمایید آن است هاستینگ قابل ارتقاء می باشد و می توانید با توجه به نیاز وب سایت ارتقاء داده شود. به عنوان مثال برای ارتقاء هاست از 100 مگابایت به 500 مگابایت هزینه 40 هزار تومان می باشد. در نتیجه لازم نیست از ابتدای پروژه هزینه زیادی بابت هاست پرداخت نمایید و هاست با کمترین ظرفیت نیز برای راه اندازی هاست کافی است.

هزینه طراحی قالب

هزینه طراحی قالب های سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا و وردپرس در حدود 200 هزار تومان می باشد که این هزینه برای طراحی قالب از بخش فروشگاه قالب دارکوب و یا هر قالب انتخابی دیگری می باشد. این قالب ها به صورت دایو بیس طراحی می گردند و اصول اولیه سئو نظیر دایو بیس بودن و آدرس دهی بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو و همچنین استاندارد w3c لحاظ می گردد.

هزینه در نظر گرفتن گرافیست

در صورت که نظر کارفرما بر آن بوده که سایت بر پایه قالب های از پیش طراحی شده طراحی نگردد هزینه در نظر گرفتن طراح برای پیاده سازی قالب وب سایت در حدود 500 هزار تومان می باشد و روال اجرای کار به این صورت می باشد که جلسه ای برگزار می گردد و در آن جلسه کارفرما نیازهای گرافیکی خود را اعلام می نماید و طراح بر اساس احساس نیازهای اعلام شده کارفرما قالب را پیاده سازی می نماید و کارفرما می تواند پس از طراحی قالب آن را ویرایش نماید تا قالب مورد نظر مطابق با سلایقش باشد.

امن سازی سایت

سایت پس از اتمام طراحی حتما می بایست امن سازی گردد و در صورت عدم انجام این مورد به سرعت دچار مشکلات امنیتی خواهد گردید. هزینه امن سازی سایت در حدود 50 هزار تومان می باشد. البته این هزینه برای سایت های فروشگاهی و پرتالی بالاتر می باشد.

آموزش پنل کاربری سایت

پس از اتمام پروژه سیستم مدیریت محتوای وب سایت می بایست به کارفرما آموزش داده شود. هزینه آموزش پنل کاربری در حدود 50 هزار تومان می باشد. پس از آموزش پنل کاربری کارفرما قادر خواهد بود مطالب، منوها و تصاویر سایت را مدیریت نماید.

پشتیبانی یکساله سایت

سایت پس از ساخت نیاز به پشتیبانی یکساله دارد تا چنانچه برای سایت مشکلی به وجود آمد و یا سوالی برای کارفرما مطرح شد بتواند موارد را از تیم پشتیبانی وب سایت پیگیری نماید. هزینه پشتیبانی یکساله وب سایت در حدود 100 هزار تومان می باشد.

درج مطالب وب سایت(در صورت نیاز)

درج مطالب وب سایت کار فنی و پیچیده ای نیست و کارفرما می تواند با آموزشی که می بیند این کار را به راحتی انجام دهد. در صورتی که کارفرما این وظیفه را به دارکوب محول نمایید هزینه درج مطالب وب سایت در حدود 500 هزار تومان می باشد. البته هزینه درج مطالب وب سایت با توجه به میزان اطلاعات متغیر بوده و هزینه اعلام شده برای درج مطالب پیش فرض شرکتی می باشد.

اضافه نمودن زبان جدید به سایت(در صورت نیاز)

هزینه اضافه نمودن زبان جدید به وب سایت در حدود 30 درصد از عدد کل می باشد. به عنوان مثال در صورتی که عدد کل طراحی سایت در حدود 500 هزار تومان باشد هزینه اضافه نمودن زبان جدید به سایت در حدود 200 هزار تومان می باشد. البته این درصد در پروژه های مختلف بسته به نوع پروژه متفاوت است و می بایست موردی مشخص گردد.

راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت(در صورت نیاز)

سازگاری سایت با دستگاه های مختلف نظیر موبایل و تبلت با توجه به آنکه 50 درصد از کاربران وب از موبایل و تبلت برای مرور وب استفاده می نمایند به امری مهم برای سایت ها تبدیل شده است. هزینه پیاده سازی نسخه موبایلی در حدود 500 هزار تومان می باشد که البته این هزینه نیز برای سایت های فروشگاهی و پرتالی بالاتر می باشد.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت(در صورت نیاز)

سایت به طور پیش فرض به صورت سئو طراحی می گردد و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای سئو سایت نیست. دارکوب برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط به سایت هزینه دریافت می نماید. هزینه نمایش سایت برای کلمات کلیدی مرتبط به سایت در حدود 1 میلیون تومان می باشد که این قیمت برای کلمات های پر رقیب بالاتر می باشد. برای مشخص شدن تعرفه دقیق نمایش وب سایت در صفحه اول گوگل خود با دارکوب تماس حاصل فرمایید.

قیمت های ذکر شده در بالا برای سایت های معمولی می باشد و در صورتی که سایت نیاز به امکانات خاصی نظیر درگاه پرداخت آنلاین و .... داشته باشد هزینه به صورت جداگانه محاسبه می گردد.

سورس:

تعرفه طراحی وب سایت


سه شنبه 93 مرداد 14 , ساعت 12:8 عصر

 

دریافت مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران - 5.0 out of 5 based on 1 vote

دارکوب موفق به دریافت مجوز از سازمان نظام صنفی استان تهران گردید. داشتن مجوز برای یک شرکت به معنای تایید کسب و کار شرکت بوده و این اطمینان را به مشتریان خواهد داد که طراحی وب سایت تمامی اصول و قوانین صنف خود را دانسته و اجرا می نماید. امروزه در صنعت وب اشخاص، گروه ها و شرکت هایی بدون در نظر گرفتن عرف اقدام به پیاده سازی و طراحی وب سایت می نمایند و از مشتریان خود درخواست هزینه های گزافی می نمایند که شرکت های عضو نظام سازمان صنفی یارانه ای از این قاعده مستثنی هستند زیرا قیمت ها و خدمات خود را طبق عرف سازمان انجام می دهند و دیگر نیازی به نگرانی در مورد راه اندازی وب سایت نیست. در صورتی که شما با شرکتی که عضو نظام صنفی باشد به مشکل بر بخورید مرجع حل اختلاف نظام صنفی یارانه ای می باشد که موارد و مشکلات را رفع رجوع خواهد نمود.

معرفی و تاریخچه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از تیرماه سال 1384 براساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزار (مصوب 4/10/1379 مجلس شورای اسلامی) و آیین نامه مصوب هیات وزیران (مصوب 24/4/1383) فعالیت خود را آغاز کرد.
این سازمان به عنوان بزرگترین تشکل مردم نهاد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، با تلاش بی وقفه‌ دست‌اندرکاران صنعت ICT کشور، با هدف تنظیم مناسبات بخش خصوصی و دولت و مشارکت موثر در ساماندهی امور تجاری رایانه ای، پیش از این در قالب انجمن شرکت های انفورماتیک از سال 73 فعال بوده است که درنهایت سال 84 براساس مصوبه مجلس و ائین نامه هیات وزیران، تحت عنوان سازمان نظام صنفی رایانه ای فعالیت خود را در مقیاس وسیع تری ادامه می دهد.
پس از برگزاری انتخابات دوره اول در تیر ماه 1384، تاکنون نظام صنفی رایانه ای در استان های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمان، فارس، یزد، مازندران، گیلان، همدان، خراسان رضوی، گلستان، قم ، مرکزی، قزوین، سیستان و بلوچستان، زنجان، هرمزگان و کرمانشاه تشکیل شد و در استان های خوزستان، خراسان جنوبی و ایلام نیز در شرف تاسیس می باشد.
هر یک از سازمان‌های استانی با برگزاری مجمع و انتخاب هیات مدیره‌ای متشکل از 6 الی 25 نفر، با توجه به ظرفیت فناوری اطلاعات در هر استان، کار خود را آغاز کرد . در پی شکل‌گیری سازمان نظام صنفی رایانه ای در استان‌ها و برگزاری انتخابات شورای مرکزی ، رییس سازمان توسط رییس جمهور انتخاب و فعالیت رسمی سازمان آغاز شد.
امروزه این سازمان تلاش دارد در جایگاه تنظیم گر مناسبات بخش خصوصی و دولت در حوزه فناوری اطلاعات ضمن دفاع از حیثیت و حقوق حرفه ای آحاد صنف، مشارکت در تصمیم سازی برای این حوزه و اشاعه آن به سطوح اجرایی، بازخورد لازم از محیط اجرا را جهت تصحیح مسیر به سطوح سیاست گذار و برنامه ریز منتقل نماید.
در حال حاضر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در 25 استان کشور فعالیت مستمر دارد و بیش از 10هزار شرکت، فروشگاه و مشاور حقیقی ، دارای پروانه عضویت ازاین تشکل هستند.
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در پایتخت، دارای 1675 شرکت عضو ، 110 فروشگاه و 496 عضو حقیقی(کارشناس و مشاور) است.

برای مشاهده وب سایت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران به سایت http://tehran.irannsr.org/ مراجعه نمایید.

همچنین می توانید عضویت این مجموعه را در سایت سازمان بررسی نمایید

سورس:

دریافت مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران


دوشنبه 93 مرداد 6 , ساعت 1:40 عصر

 

در این سایت می توانید به صورت رایگان کالاها و اجناس نو و دست دوم خود را جهت فروش قرار دهید. درج آگهی نیاز به عضویت در سایت ندارد ولی با عضویت در سایت به شما صفحه ای  تعلق خواهد گرفت که لیست کامل تبلیغات شما در آن صفحه خواهد بود و آگهی های شما در سایت توسط شما قابل ویرایش خواهد بود. 

لینک:

خرید و فروش اینترنتی


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ