سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به هرچه از او پرسیده می شود پاسخمی دهد، بی گمان دیوانه است . [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 93 آذر 25 , ساعت 1:10 عصر

 

طراحی سایت موبایلی

امروزه کاربران بسیاری از موبایل و تبلت برای وبگردی استفاده می نمایند و روز به روز نسبت وبگردان موبایلی به کامپیوتری در حال افزایش است. با توجه به هوشمند شدن موبایل ها و تجهیزات الکترونیکی کاربران به راحتی می توانند وب سایت ها را در مرورگر موبایل مشاهده نمایند. امروزه این آمار در اغلب کشورها یا 50% رسیده و روز به روز در حال افزایش است.

 

 

با توجه به مطالب گفته شده در بالا در صورتی که وب سایت خود را برای کاربران موبایلی آماده سازی ننمایید و سایت شما نمایش درستی در صفحه های نمایش و مرورگرهای موبایل نداشته باشد شما حجم عظیمی از کاربران را از دست خواهید داد.

روش های مختلفی برای طراحی سایت موبایلی وجود دارد که بهترین روش آن بنا بر نظر گوگل در اکثر موارد طراحی سایت ریسپانسیو می باشد. طراحی سایت ریسپانسیو و یا رسپانسیو به نوعی طراحی وب سایت گفته می شود که در آن وب سایت نمایش خود را به سایزهای مختلف صفحه سازگار می نماید و کاربر به راحتی و بودن نیاز به بزرگنمایی و یا اسکرول می تواند صفحات وب سایت را مشاهده نمایید و در وب سایت گشت و گذار نماید.

اهمیت طراحی نسخه موبایلی وب سایت به حدی بالا رفته که کارشناسان وب مدیران وب سایت را تشویق به راه اندازی وب سایت در ابتدا برای موبایل و بعد برای کامپیوترها می نمایند و در حقیقت طراحی نسخه موبایلی وب سایت امروزه اولویت بیشتری نسبت به طراحی نسخه کامپیوتری گرفته است.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا اهمیت سازگاری وب سایت برای موبایل و تبلت در سال 1393 کاملا مشخص می شود و در صورتی که در حال طراحی وب سایت هستید و یا هم اکنون سایتی دارید سازگاری وب سایت با موبایل را به امکانات وب سایت اضافه نمایید.

در حقیقت با انجام این کار آینده وب سایت خود را تضمین می نمایید زیرا هر روز به کاربرانی که از موبایلی برای مرور وب استفاده می نمایند افزوده می شود و وب سایت شما پذیرای آینده وب خواهد بود.

سازگاری وب سایت با موبایل همچنین تاثیر مثبت بر روی رنکینگ وب سایت خواهد داشت. زیرا که زمانی که کاربران موبایلی وارد وب سایتی می گردند که سازگار با موبایل بوده به گشت و گذار خود در وب سایت ادامه می دهند و همین مورد باعث بالا رفتن مدت زمان ماندن کاربران در وب سایت می گردد که این مورد باعث بالا رفتن رنک وب سایت در موتورهای جستجو می گردد. همچنین موتورهای جستجو مخصوصا گوگل زمانی که کاربران از موبایل برای جستجو استفاده می نمایند به سایت هایی که نسخه موبایلی دارند رتبه بهتری می دهند و همین مورد باعث بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خواهد بود.

در نتیجه در صورتی که به دنبال افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت خود هستید حتما سایت خود را سازگار با موبایل طراحی نمایید. حتی در صورتی که وب سایت شما نسخه موبایلی ندارد به راحتی می توانید امکان سازگاری با موبایل را به آن اضافه نمایید. برای هر گونه مشاوره در زمینه طراحی سایت های سازگار با موبایل با شماره های دارکوب تماس حاصل فرمایید.

آدرس:

چرا 1393 سال طراحی سایت موبایلی می باشد


پنج شنبه 93 آذر 20 , ساعت 12:14 عصر

در صورتی که بر روی سرور فایل فشرده در فرمت های zip ، gzip و سایر فرمت ها را دارید می توانید توسط PHP فایل را اکستراکت نمایید. برای انجام این کار می توانید از کد نمونه PHP زیر که توسط سایت رسمی PHP منتشر شده و در آدرس http://www.php.net/manual/en/ziparchive.extractto.php آمده استفاده نمایید.

 <?php
$zip = new ZipArchive;
if ($zip->open("test.zip") === TRUE) {
$zip->extractTo("/my/destination/dir/");
$zip->close();
echo "ok";
} else {
echo "failed";
}
?>

در صورتی که حجم فایل فشرده شما زیاد می باشد می بایست از تابع زیر برای افزایش زمان اجرای برنامه PHP استفاده نمایید.

ini_set("max_execution_time", 300);

برای انجام این کار کافی است تابع را در بالای کد کپی نمایید.

همچنین تابع آماده برای خارج سازی فایل ها از حالت فشرده در آدرس http://themergency.com/extract-zip-files-with-php/ وجود دارد که کافی است فایل unzip.php را بر روی سرور خود بارگذاری نموده و آدرس آن را در مرورگر رویت نمایید. فایل مورد نظر کلیه فایل های موجود در سرور را به شما نمایش می دهد و کافی است بر روی فایل فشرده خود کلیک نموده تا فایل اکستراکت گردد.

آدرس:

اکستراکت نمودن فایل های فشرده توسط PHP 


یکشنبه 93 آذر 16 , ساعت 11:19 صبح

در برنامه نویسی PHP مواقعی پیش می آید که نیاز دارید دو تاریخ را به یکدیگر مقایسه نمایید و فاصله زمانی بین دو تاریخ را پیدا کنید که در بخش زیر نحوه بدست آوردن آن را به صورت کامل برای شما شرح خواهم داد. تاریخ ها را نمی توانید به صورت عادی از هم منها نمایید و می بایست آنها را به مقدار عددی تبدیل نمایید. برای انجام این کار می توانید از تابع strtotime استفاده نمایید. این تابع تاریخ شما به صورت تاریخ UNIX تبدیل می نماید که این تاریخ فاصله زمان تاریخ شما به ثانیه از زمان یکم 1970 می باشد. در زیر نحوه انجام این کار را به شما نمایش می دهم:

$date1 = "2007-03-24 00:00:00";
$date2 = "2009-06-26 00:00:00";

$diff = abs(strtotime($date2) - strtotime($date1));

$years = floor($diff / (365*60*60*24));
$months = floor(($diff - $years * 365*60*60*24) / (30*60*60*24));
$days = floor(($diff - $years * 365*60*60*24 - $months*30*60*60*24)/ (60*60*24));

printf("%d years, %d months, %d days\n", $years, $months, $days);

در کد بالا تاریخ می توانید به صورت تاریخ و زمان نیز باشد. متغییر $diff دو تاریخ را به صورت عددی از یکدیگر منها می نماید و بنابراین $date2 می بایست زمان جدیدتر باشد. برای بدست آوردن تفاوت سالیانه دو تاریخ می بایست فاصله زمانی بدست آماده را به سال تبدیل نمایید و از تابع floor برای روند کردن آن استفاده نمایید. برای بدست آوردن تعداد ماه ابتدا می بایست تعداد سال ها به ثانیه را از تفاوت دو تاریخ به ثانیه کسر نموده و سپس آن را به ماه تبدیل نمایید و برای سایر واحدهای تاریخ نیز به همین ترتیب عمل نمایید. در صورتی که قصد دارید فاصله بین دو تاریخ را به ساعت و دقیقه و همچنین ثانیه بیان نمایید می توانید کدهای زیر را به کد اصلی خود اضافه نمایید.

$hour = floor(($diff - $years * 365*60*60*24 - $months*30*60*60*24 - $days*60*60*24)/ (60*24));

$min = floor(($diff - $years * 365*60*60*24 - $months*30*60*60*24 - $days*60*60*24 - $hour*60*60)/ (60));

البته می توانید فاصله زمانی بین دو تاریخ را فقط توسط المان های دیگر نظیر ساعت و دقیقه بیان نمایید که در زیر مثال آن را برای شما آورده ام:

$hour = floor($diff / (60*24));
$min = floor(($diff - $hour * 60*24) / (24));

آدرس:

مقایسه تفاوت بین دو تاریخ توسط PHP


سه شنبه 93 آذر 11 , ساعت 11:32 صبح

 

روش های تبلیغاتی متفاوتی برای بالا بردن رنک وب سایت و میزان بازدید کنندگان آن وجود دارد که می توانید بسته به بودجه و نوع فعالیت خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. البته در صورتی که تمام روش های تبلیغات برای سایت به صورت مداوم در نظر گرفته شود سایت رنک قابل قبولی خواهد گرفت. چند مورد را در بخش زیر برای شما بیان می نماییم:

 

تبلیغات در سایت های پر بازدید

انجام تبلیغات در سایت های پر بازدید یکی از راه های افزایش رنک و بازدید کنندگان وب سایت می باشد. در صورتی که تبلیغات خود را در سایت های مرتبط به زمینه فعالیت خود قرار دهید نتیجه مطلوب تری از نظر سئو برای سایت شما در بر خواهد داشت. تبلیغات در سایت های پر بازدید و معتبر به برند سازی شما نیز کمک می نماید و باعث بالا رفتن اعتبار شغلی شما خواهد گردید. برای مشاهده لیست سایت های پر بازدید موجود در ایران با این لینک مراجعه نمایید.

ارسال ایمیل تبلیغاتی

بانک های ایمیل فراوانی وجود دارند که می توانید ایمیل های تبلیغاتی خود را به آنها ارسال نمایید. شرکت های ارسال ایمیل انبوه این کار را برای شما انجام می دهند. دقت نمایید ارسال ایمیل انبوه در صورتی که تحت نظر سئو کار انجام نگردد ممکن است باعث صدمه به سئو سایت شما و در نهایت افت رنکینگ وب سایت شما گردد.

ارسال اس ام اس تبلیغاتی

ارسال اس ام اس تبلیغاتی یکی از روش های تبلیغات برای سایت می باشد و بسیار مطمئن می باشد و ریسکی برای وب سایت شما نخواهد داشت. البته بهتر است ارسال اس ام اس را برای کاربرانی که بیشتر به کسب و کار شما نیازمندند ارسال نمایید. بانک های شماره تلفن های همراه با دسته بندی شغلی و منطقه ای مختلفی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده نمایید.

فعال بودن وب سایت

فعال بودن وب سایت یکی از روش های بالا بردن رنک وب سایت می باشد. فعال نگه داشتن وب سایت از طریق درج مطالب و مقالات مرتبط به زمینه شغلی به صورت دوره ای بر روی وب سایت می باشد. به عنوان مثال سعی نمایید هفته ای یک بار در وب سایت خود مقالات در زمینه شغلی خود و مورد نیاز مشتریان خود قرار دهید تا سایت شما فعالیت مطلوبی داشته باشد. هرچه این کار بر روی این کار تمرکز بیشتری بگذارید نتیجه بهتری خواهید گرفت به عنوان مثال می توانید مطالب را به صورت روزانه در سایت قرار دهید. همیشه برای اضافه نمودن مطلب به سایت کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید و مطالب با کیفیت بر روی سایت خود قرار دهید.

ایجاد لینک از سایت های دیگر

یکی از راه های دیگری که باعث بالا رفتن رنک وب سایت شما می گردد ایجاد بک لینک از سایت های دیگر به سایت شما می باشد. این کار را به صورت مدام انجام دهید و برای انجام این کار حتما با متخصص سئو مشورت نمایید زیرا در صورتی که این کار به صورت غیر طبیعی انجام شود صدمه به رنک وب سایت وارد خواهد آورد.

تبلیغات محیطی در سطح شهر

انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر و قرار دادن آدرس وب سایت در آن یکی از روش های تبلیغات بسیار خوب برای وب سایت می باشد. البته هزینه آن بسیار بالاست و هر مجموعه ای توان انجام این کار را ندارد.

تبلیغات در جراید و نشریات

تبلیغات در جراید و نشریات نیز یکی از روش های تبلیغ بر روی سایت می باشد. بهتر است این کار را بر روی جراید و نشریات مرتبط به کار خود انجام دهید و همچنین در بخش های انجام گیرد که معمولا خوانندگان به آن نیازمندند.

سورس:

روش های تبلیغات برای بالا بردن رنک وب سایت

 


پنج شنبه 93 آذر 6 , ساعت 10:54 صبح

دارکوب جهت توسعه اسکریپت بازی تراوین نیاز به برنامه نویس حرفه ای PHP دارد. جهت رویت توضیحات این اسکریپت بازی به توضیحات بازی تراوین در ویکی پدیا مراجعه نمایید. 
از برنامه نویسان علاقه مند دعوت می گردد رزومه خود را به آدرس info[at]joomir.com ارسال نمایند. 
برنامه نویسانی که تجربه بازی و توسعه این نرم افزار را دارند در اولویت هستند. 
در صورت نیاز به برقراری تماس تلفنی لطفا با شماره های تلفن تهران: 22083926 - 22085386 - 22082258 تماس حاصل فرمایید.

پروژه توسعه اسکریپت تراوین یک پروژه دائمی بوده که پس از اتمام فاز اول آن که در حدود 60 روز به طول خواهد انجامید فازهای بعدی آن آغاز خواهد گردید.

زمان کاری برنامه نویس از شنبه تا پنج شنبه 9 تا 5 بعد از ظهر خواهد بود و پروژه به صورت فشرده خواهد بود و برنامه نویس مورد نظر فقط بر روی همین پروژه فعالیت خواهد نمود.

در صورت نیاز و کمبود زمان لازم خواهد بود که برنامه نویس در خارج از زمان کاری نیز به توسعه اسکریپت بپردازد.

سورس:

استخدام برنامه نویس PHP 


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ