سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صبح و شب در فراگیری دانش بودن، نزد خدا برتر از جهاد در راه خدای است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 93 اسفند 20 , ساعت 12:15 عصر

در صورتی که می خواهید سرعت سایت خود را بالا ببرید و همچنین میزان بار استفاده شده بر روی سرور را کمک نمایید می توانید از php برای کش کردن صفحات سایت کمک بگیرید. کش کردن به آن معنی است که یک نسخه از صفحه مورد نظر بر روی سرور ذخیره می گردد و در درخواست کاربر بعدی به جای اجرا شدن صفحه مورد نظر فایل کش ذخیره شدن در سایت به کاربر نمایش داده می شود. شما همچنین می توانید در برنامه نویسی کش سایت خود زمان مشخص نمایید به عنوان مثال مشخص نمایید هر 15 کش جدید در سایت نوشته شود. مدت زمان کشی که تعیین می نمایید بسته به وضعیت سایت شما می باشد. در صورتی که سایت شما دائما در حال تغییر است کش را باید بسیار کم و در حد 1 دقیقه ست نمایید و در صورتی که سایت شما تغییرات خاصی ندارد می توانید کش حتی 1 ماهه ست نمایید. استفاده از سیستم کش باعث می شود بار بر روی به میزان قابل توجهی کاهش یابد زیرا دیگر لازم نیست برنامه php اجرا گردد و صفحه برای کاربر ارسال گردد. صفحه مورد نظر به مانند یک صفحه html لود می گردد. 
برای ایجاد سیستم کش در فایل php خود کافی است کد زیر نظر را در بالای فایل php خود کپی نمایید:


<?php
$cachefile = "images/cache.html";

 

$cachetime = 15 * 60; // 5 minutes

// Serve from the cache if it is younger than $cachetime

if (file_exists($cachefile) && (time() - $cachetime
< filemtime($cachefile))) 
{

include($cachefile);

echo "<!-- Cached ".date("jS F Y H:i", filemtime($cachefile))." 
-->n";

exit;

}

ob_start(); // start the output buffer
?>


کد php بالا ابتدا به دنبال فایل کش بر روی سرور می گردد و در صورتی که زمان ایجاد آن مربوط به کمتر از 15 دقیقه بود فایل کش شده رو به جای اجرا کردن کد برای کاربر ارسال می نمایید
و دستور php زیر را در پایین صفحه کپی نمایید


<?php
// open the cache file for writing
$fp = fopen($cachefile, "w"); 

 

// save the contents of output buffer to the file
fwrite($fp, ob_get_contents());

// close the file

fclose($fp);

// Send the output to the browser
ob_end_flush(); 
?>


کد بالا پس از اجرا شدن اسکریپت صفحه مورد نظر خروجی را می گیرد و در فایل کش ذخیره می نماید
همانطوری که ملاحظه می فرمایید ایجاد سیستم کش از طریق برنامه نویسی php بسیار ساده است ولی به مقدار قابل توجهی در بار روی سرور تاثیر مثبت می گذارد.

لینک و سورس:

طراحی سیستم کش  php


دوشنبه 93 اسفند 18 , ساعت 2:59 عصر

 

هر گاه شما برنامه ریزی برای داشتن یک دامنه را کردید برای ثبت نام دامنه شما لازم است اطلاعات شخصی خود را که شامل آدرس نام شماره تماس را برای شرکت ثبت کننده دامنه فراهم کنید و آی دی ایمیل خود را در پایگاه داده WHOIS بروز رسانی می شود تا در دایرکتورهای جستجو تمام اطلاعات شخصی خود برای تمام شرکت های ثبت دامنه در سراسر جهان حفظ شود. تمام اطلاعات شخصی شما برای عموم مردم بدونه هیچ هزینه قابل دسترسی خواهد بود.
ثبت کردن نام دامنه خود به صورت خصوصی نام دامنه شما را در برابر تهدیدات بالقوه پایگاه داده امن نگاه خواهد داشت. شما می توانید اطلاعات شخصی خود را از دسترسی غریبه ها با ثبت کردن نام دامنه خود به صورت خصوصی محافظت کنید. شرکت ثبت کننده نام دامنه خود مراقب کل فرایند ثبت کردن نام دامنه شما خواهد بود. اگر شما دامنه خود را خصوصی ثبت کنید شرکت ثبت کننده تمام اطلاعات شخصی شما را در پایگاه داده WHOIS تغییر خواهد داد تا کسی نتواند به این اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد. مزایایی که ثبت کردن دامنه به صورت خصوصی دارد عبارت از:
1 – هنگامی که اطلاعات شخصی شما بروی پایگاه داده WHOIS قابل دسترسی باشد خطر تهدیدات امنیتی افزایش میابد اما با ثبت کردن دامنه خصوصی می تواند این خطر را بسیار کاهش دهد و آن به این دلیل هر زمان که کسی تلاش برای بررسی نام دامنه شما را برای اهداف غیر قانونی داشته باشد تنها به جزئیات پروکسی شما دسترسی خواهد داشت.
2 – هنگامی که اطلاعات شخصی شما بروی پایگاه داده WHOIS قابل دسترسی باشد اسپم ها و هکرها می توانند ایمیل کاری شما را دچار مشکل کنند و مشکلاتی برای شما و مشتریان شما ایجاد کنند اما با ثبت دامنه به صورت خصوصی هکرها و اسپم ها هیج اطلاعات شخصی از دامنه شما را نمی توانند بدست بیاورند و هیچ مشکلی از این نوع تهدیدات نخواهید داشت.
3 – ثبت کردن دامنه به صورت خصوصی اطلاعات شخصی شما را در پایگاه داده WHOIS وارد نمی کند و تصمیم گیری برای شما آسان خواهد شد که چه اطلاعاتی را شما می خواهید برای دید عموم در وب سایت خود بگذارید. شما می توانید تنها اطلاعاتی را که شما و مشتریان شما لازم دارند را برای نمایش بگذارید.
4 – ثبت کردن دامنه به صورت خصوصی آدرس ایمیل شما را برای عموم و برای سایر برنامه های ایمیل دیگر غیر قابل دسترسی خواهد گذاشت. و شما می توانید از در یافت هر گونه اسپم جلوگیری کنید و صندوق ایمیل شما همیشه پاکیزه نگه دارید. هنگامی که شما دامنه خود را به صورت خصوصی ثبت می کنید شرکت ثبت کننده دامنه به شما یک شناسه منحصر بفرد ایمیل می دهد که این شناسه خود را به صورت اتوماتیک بعد از 10 روز در پایگاه داده WHOIS تغییر خواهد داد.
5 – ثبت کردن دامنه به صورت خصوصی ارزان است و برای حفظ اطلاعات شخصی شما در برابر هر گونه تهدید بسیار مفید میباشد. شرکت هاستینگ بین المللی دارکوب این سرویس را در بهترین قیمت برای مشتریان خود ارائه می دهد. اگر شما برای سوء استفاده از پایگاه داده WHOIS نگران هستید ثبت کردن دامنه خصوصی بهترین راه برای اطمینان خاطر شما خواهد بود. برای ثبت دامنه خصوصی با شرکت هاستینگ دارکوب نام دامنه خود را در صفحه اصلی وب سایت انتخاب کنید و بعد با بخش پشتیبانی شرکت برای اتمام این پروسه تماس حاصل نمایید.
لینک:

چهارشنبه 93 اسفند 13 , ساعت 9:51 صبح

 

طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینایک به نوعی طراحی وب می گویند که کارفرما قادر خواهد بود پس از پایان پروژه و راه اندازی وب سایت مطالب وب سایت را بروز رسانی نمایید. برای انجام به روز رسانی های وب سایت مالک وب سایت می بایست آموزش کنترل پانل وب سایت را نزد طراحی وب سایت ببیند تا بتواند مطالب وب سایت را مدیریت نمایید. این نوع طراحی کارفرما را قادر می سازد تا در صورتی که وب سایت نیاز به تغییرات خاصی داشته بتواند به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به طراح مطالب وب سایت خود را مدیریت نماید. میزان دسترسی برای اعمال تغییرات در وب سایت معمولا شامل منوها، مطالب صفحات و تصاویر می باشد و معمولا کارفرما دسترسی برای تغییر قالب و گرافیک کلی وب سایت را نخواهد داشت. امروزه اکثر طراحان وب سایت ها را به صورت داینامیک طراحی می نمایند زیرا مدیریت و اعمال تغییرات را حتی برای توسعه دهندگان وب ساده می سازد.

 

طراحی سایت داینامیک به وسیله سیستم های مدیریت محتوا انجام می گردد که به جای آنکه تک تک صفحات به صورت جداگانه و در فرمت اچ تی ام ال طراحی گردد معمولا یک قالب برای سیستم مدیریت محتوا طراحی گردیده و مطالب و صفحات وب سایت از کنترل پانل سیستم مدیریت محتوا مدیریت می گردد. دو نوع سیستم مدیریت محتوا داریم که در زیر به معرفی این دو نوع می پردازیم:

  • سیستم های مدیریت محتوای رایگان: امروزه سیستم های مدیریت محتوای رایگان بسیاری وجود دارند که از طریق آنها به راحتی می توانید وب سایت خود را راه اندازی نمایید. محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا امروزه جوملا، وردپرس و دروپالمی باشند که امکانات بسیاری دارند و به مدیر وب سایت این قابلیت را می دهند تا کلیه بخش های وب سایت را به طور کامل مدیریت نمایند.
  • سیستم های مدیریت محتوای نوشته شده توسط شرکت ها: برخی از شرکت های طراحی نیز سیستم مدیریت محتوای اختصاصی خود را دارند که توسط آنها وب سایت ها را راه اندازی می نمایند. معمولا امکانات این سیستم های مدیریت محتوا از نوع رایگان آن بسیار کمتر می باشد.

مزیت های طراحی سایت داینامیک نسبت به استاتیک

طراحی سایت استاتیک امروزه به طور کلی منسوخ شده و فقط در شرایط خاصی به مانند سایت های تمام فلش انجام می گردد که دلیل عدم راه اندازی سایت امروزه به دلایل زیر می باشد:

  • وب سایت داینامیک این قابلیت را به کارفرما می دهد تا بدون نیاز به طراح مطالب وب سایت را مدیریت نماید در حالی که وب سایت استاتیک چنین قابلیتی را ندارد و همیشه مالک وب سایت را وابسته به طراح می نماید
  • اعمال تغییرات در سایت های داینامیک بسیار راحتر می باشد و برای تغییر در سایت کافی است کد مربوط به آن بخش عوض شود. به عنوان مثال در صورتی که لازم باشد قالب وب سایت خود را تغییر دهید در وب سایت دینایک کافی است قالب کلی وب سایت را عوض نمایید حال آنکه در وب سایت استاتیک برای تغییر قالب می بایست تمامی صفحات وب سایت تغییر یابد که این مورد عملیات تغییر را بسیار مشکل می نماید.
  • در طراحی سایت داینامیک در صورتی که قصد تصحیح و یا ویرایش بخش خاصی را داشته باشید که در تمامی صفحه ها تکرار می شود کافی است بخش مورد نظر را در یک قسمت از سایت تغییر دهید حال آنکه در وب سایت استاتیک می بایست بخش مورد نظر در تمامی صفحات وب سایت ویرایش گردد. به عنوان مثال در صورتی که قصد داشته باشید یک منو به منوهای وب سایت اضافه نمایید در نوع استاتیک می بایست در تک تک صفحه ها منوی مورد نظر را اضافه نمایید در صورتی که در روش دینامیک کافی است وارد کنترل پانل سیستم مدیریت محتوا شده و منوی جدید اضافه نمایید.
  • به توجه به وجود سیستم های مدیریت محتوای رایگان امروزه هزینه های مربوط به طراحی سایت دینایک به نسبت استاتیک پایین تر آمده و می توان عملیات های زمان بر و هزینه بردار در ساخت سایت را به مانند درج اطلاعات وب سایت به عهده کارفرما گذاشت تا بدین وسیله هزینه های تمام شده پروژه پایین بیاید.

نتیجه گیری

به هیچ وجه وب سایت خود را به صورت استاتیک طراحی ننمایید زیرا در آینده و در جهت توسعه وب سایت خود با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد و می توانید برای داشتن بیشترین امکانات با پایین ترین هزینه ممکن از سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا و وردپرس استفاده نمایید. این سیستم های مدیریت همچنین قالب ها و امکانات جانبی فراوانی دارند و این امکان را به شما می دهند که حتی وب سایت خود را به صورت رایگان طراحی نمایید و برای راه اندازی وب سایت خود فقط هزینه مربوط به ثبت دامنه و اختصاص هاستینگ را پرداخت نمایید. جهت هر گونه مشاوره در زمینه راه اندازی سایت های اینترنتی با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمایید.

لینک منبع:

طراحی سایت داینامیک و مزایای آن


دوشنبه 93 اسفند 4 , ساعت 2:54 عصر
نسخه فارسی اسکریپت به اشتراک گذاری ویدئو Clip Bucket
با سلام، اسکریپت Clip Bucket و یا ClipBucket را فارسی کردم. فایل زبان در فایل ضمیمه. ClipBucket اسکریپت به اشتراک گذاری ویدئو به مانند سایت یوتیوب می باشد که فایل زبان فارسی این سایت را برای شما عزیزان جهت دانلود قرار داده ام سایت دموی طراحی شده نیز در آدرس http://tubeir.com می باشد آدرس سایت اصلی جهت دانلود اسکریپت http://clip-bucket.com می باشد
لینک و آدرس:


لیست کل یادداشت های این وبلاگ