سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به یکى از یاران خود فرمود هنگامى که او از بیمارى شکوه نمود . ] خدا آنچه را از آن شکایت دارى موجب کاستن گناهانت گرداند ، چه در بیمارى مزدى نیست ، لیکن گناهان را مى‏کاهد و مى‏پیراید چون پیراستن برگ درختان ، و مزد درگفتارست به زبان ، و کردار با گامها و دستان ، و خداى سبحان به خاطر نیت راست و نهاد پاک بنده هر بنده را که خواهد به بهشت درآورد . [ و مى‏گویم ، امام علیه السّلام راست گفت که در بیمارى مزد نیست ، چه بیمارى از جمله چیزهاست که آن را عوض است نه مزد چرا که استحقاق عوض مقابل بلا و مصیبتى است که از جانب خدا بر بنده آید ، چون دردها و بیماریها و مانند آن ، و مزد و پاداش در مقابل کارى است که بنده کند ، و میان عوض و مزد فرق است و امام چنانکه علم نافذ و رأى رساى او اقتضا کند آن را بیان فرمود . ] [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 92 اسفند 25 , ساعت 11:52 صبح


در این مقاله می توانید در مورد فن آوری مورد استفاده در سرور های متعدد هاستینگ و همچنین به حداکثر رساندن امنیت و آپ تایم سایت را بدانید.در حال حاضر هاست برای وب سایت به یک کالا تبدیل شده است که در آن رقابت به حد بسیار بالایی رسیده است و قابلیت انتخاب میان انواع پکیچ های هاستینگ و امکانات و قیمت بسیار مشکل میباشد. علاوه بر این انتخاب یک هاست بر اساس ارزانی قیمت یک ایده ی خوب نمیباشد و به جای آن بالا بودن قیمت هاست هم از نظر قابلیت اطمینان و خدمات بیشتر باعث از دست دادن پول و در نتیجه خرابی کسب وکار شرکت ها می شود.انتخاب بهترین از بین هزاران شرکت ارائه دهند گان هاستینگ و نمایندگی فروش هاست کار بسیار مشکل میباشد. نه تنها بر اساس آمار و روش آزمایش حتی اگر هاستینگ به یک کالا تبدیل شود انتخاب یک هاست بر اساس قابلیت اطمینان بالاتر همچنین مشکل میباشد.در حال حاضر اساس قابل اطمینان بودن هر شرکت میزبانی وب هاست جایگزین میباشد. هاست جایگزین ارائه کننده جایگزین در صورت بروز هر مشکل میباشد. هاست اضافی برای اطمینان از تداوم کار به عنوان یکپارچه و شفاف امکان پذیر است.چندین شرکت هاست وجود دارد و از جمله این شرکت ها شرکت هاستینگ بین المللی دارکوب که از قابلیت اتصال بالا به شبکه استفاده می کنند. این نوع اتصال کابل های با سرعت بالا میباشند که داده ها را از سرور به مرورگر می رسانند. در برابر این قابلیت اتصال بالای چندین وب سرور بسیار نادر و گران قیمت  میباشد. بنابراین بندرت استفاده می شوند. آنها گران هستند بدلیل استفاده از تجهیزات مسیر یابی پر هزینه میباشد.چیزی دیگری که تا حدودی شناخته شده است نام دامنه سرور ( DNS ) میباشد. DNS یک ویژگی دارد به اسم round robin که در هنگام رسیدن درخواست از DNS اجازه می دهد از میان آدرس ها تا یک آدرس IP خاص را انتخاب کند.نام دامنه سرور DNS نقش پایگاه داده از نام هاست به آدرس های IP خود را دارد. بنابراین به جای به خاطر سپردن یک سری گسترده از اعداد ( آدرس IP ) فقط لازم است در مرورگر نام دامنه خود WWW.MYDOMAIN.COM را تایپ کنید تا به وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.در حال حاضر انتشار اطلاعات DNS در سراسر بازار وب به طور معمول 2 تا 3 روز طول خواهد کشید. به خاطر این دلیل وقتی کسی دامنه را خرید یا منتقل کند فورا در مرورگر وب قابل رویت نخواهد بود. 2 تا 3 روز طول می کشد تا در تمام دنیا اطلاعات DNS بارگذاری شود.این تاخیر منافع امنیتی هاستینگ یک وب سایت بر روی چند سرور متعدد را خنثی می کند چون وب سایت در صورت هر مشکلی برای چند روز پایین ( down ) خواهد بود. برای معالجه این کار باید DNS خود را به یک سرور دیگر تغییر دهد و چند روز صبر کند تا تغییر در روتر و اینترنت انجام گیرد.در عین حال یک راه دیگر برای حل مشکل بالا وجود دارد و آن هم round robin استراتژی DNS میباشد و می تواند این سردرگمی را با نقشه برداری  یک نام دامنه به بیش از یک آدرس IP حل کند. در حال حاضر باید یک شرکت هاستینگی را انتخاب کنید که از روش DNS round robin استفاده می کند و آن را به مشتریان خود ارائه بدهد. شرکت هاستینگ بین المللی دارکوب از جمله شرکت های هاستینگی میباشد که این تکنیک را برای مشتریان خود ارائه می دهد.DNS round robin توسط شرکت میزبانی با راه اندازی یک وب سایت بر 2 وب سرور مستقل یا حتی بیشر از 2 وب سرور اجرا خواهد شد. این گونه یک وب سایت 2 آدرس IP اختصاصی یا بیشتر برای خود خواهد داشت. 

آدرس سورس:

سرورهای متعدد و تاثیر آن بر آپتایم صفحات وب سایت 


سه شنبه 92 اسفند 20 , ساعت 12:47 عصر

 

 

این مقاله به روش ایجاد لینک های داخلی وب سایت شما برای بالا بردن ترافیک وب سایت شما اشاره دارد. بسیار مهم است که بدانید لینک های داخلی چه هستند و چگونه بر رنکینگ سایت شما تاثیر می گذارند. لینک دهی صفحات داخلی وب سایت می بایست مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا گوگل هر ساله الگوریتم خود را عوض می نماید و سخت است بدانید چه کاری درست است.
کمتر از دو سال پیش متخصصان سئو پیشنهاد می نمودند تا کلمات کلیدی را که تا جایی که می توانیم لینک دهیم، و همچنین در فوتر سایت خود لینک هایی به صفحات داخلی سایت خود دهیم و از nofollow استفاده نماییم تا صفحات اولیه سایت بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
به نظر من با استفاده از این روش های سایت خود را در معرض ریسک قرار می دهید زیرا گوگل هم اکنون نظرات خود را معین نموده است که نسبت به قبل کلی تغییر نموده است:
- کلمات کلیدی بسیاری را لینک ندهید
- از فوترهای بزرگ و لینک به صفحات داخلی سایت خودداری نمایید
- هرگز برای صفحات داخلی سایت خود از nofollow استفاده ننمایید
قوانین برای لینک ها
چیزی که من می دانم این است که شما در پی بازدید کننده بیشتر هستید. برای آنکه رنک صفحات داخلی خود را به خوبی حفظ نمایید و دچار مجازات های گوگل نشوید از روش های زیر استفاده نمایید:
- لینک های بالای صفحه ارزش بیشتری نسبت به لینک های پایین صفحه دارند.
- در صورتی که دو لینک در صفحه سایت خود داشته باشید، لینک اول رنک قابل بهتری خواهد داشت
- لینک های خارجی رنک بهتری دارند تا لینک های داخلی
- لینک از دامنه های مختلف تاثیر بیشتری در رنک دارد تا لینک های بیشتر از یک دامنه
- لینک از داخل متن صفحات تاثیر بیشتری به نسبت لینک های منو و فوتر دارد
- متن لینک تاثیر بیشتری به نسبت alt تصاویر لینک شده دارد
- لینک در NoScript هیچ تاثیری در سایت ندارد
- تعداد زیاد لینک از سایت های خارجی به صفحه وب سایت شما لینک صفحه وب سایت شما را بالا می برد
- در هر صفحه بیشتر از 100 لینک خارجی نداشته باشید
- در صفحات سایت خود از منوهای حجیم فوتر هرگز استفاده نمایید
- از روش لینک سازی ویکی پدیا استفاده نمایید و فقط لینک های مرتبط را در صفحه لینک دهید
استفاده از این نکات باعث می شود تاثیر بهتری از لینک دهی خود بگیرید.
چگونه گوگل خود را ارتقاء می دهد
گوگل پس از به روز رسانی Hummingbird خود در سال 2013 اعلام نمود که آنها بزرگترین به روز رسانی که تا کنون داشته اند را بر روی موتور جستجوی خود انجام داده اند.یکی از مهترین نتیجه های این به روز رسانی آن است که این امکان به وجود آمده صفحات مرتبط تر رنک بهتری از صفحه اصلی سایت داشته باشند. این برای شرکت هایی که بر روی صفحات داخلی وب سایت خود کار نموده اند خبر بسیار خوبی می باشد. به این صورت که صفحاتی از سایت که مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر می باشد بهتر در موتور جستجو رنک می گیرند.
در این بروز رسانی همچنین برندها بهتر رنک می گیرند تا سایت هایی که هیچ برندی ندارند یا نمایندگی سایت های دیگر هستند. از این پس لینک نمایندگی ها زیر لینک سایت اصلی قرار خواهد گرفت. مطالب بیشتر در مورد Hummingbird.
چگونه به صورت داخلی صفحات داخلی سایت را لینک دهی نماییم
برای شما که وقت خواندن مقاله را ندارید فایل تصویر گویایی لینک دهی مناسب صفحات داخلی سایت است.


ابزارهای برای آنالیز لینک های ورودی به صفحات وب سایت
در این بخش چند وب سایت را به شما معرفی می نمایم تا از طریق آنها صفحات داخلی سایت خود را بررسی نمایید:
SEO ConsulteCreative Internet MarketingThe ever-popular Screaming Frogبرای سایر اطلاعات در مورد استراتژی های لینک سازی مطالب زیر را مطالعه نمایید:
لینک های داخلی برای سئو Mozبهتر کردن وب سایت توسط لینک های ورودی HubSpotروش های گسترش لینک های ورودی Search Engine Land 

منبع:

آنالیز بک لینک های داخلی 

 


سه شنبه 92 اسفند 13 , ساعت 2:16 عصر

نمایش تصویر و نام نویسنده در نتایج گوگل



نمایش تصویر و نام نویسنده در نتایج گوگل
گوگل اطلاعات نویسنده مقاله را به مانند تصویر نویسنده و نام نویسنده در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد تا کاربران بتوانند محتوای بهتر را انتخاب نمایند. به عنوان مثال در گوگل جستجو نمایید "طراحی سایت" و تصاویر نویسندگان برخی از سایت ها به همراه نام آنها در کنار هر یک نمایش داده شده است. در صورتی که می خواهید اطلاعات شما نظیر تصویر و نام شما در گوگل نمایش داده شود قبل از هر چیز می بایست یک حساب کاربری گوگل پلاس ایجاد نمایید که شامل تصویر مناسبی از صورت شما در پروفایل آن باشد. سپس می بایست بین محتوای نوشته شده در سایت و پروفایل گوگل پلاس خود ارتباط برقرار نمایید که این کار را می توانید از دو روش زیر انجام دهید.
روش اول: لینک کردن محتوای سایت با گوگل پلاس توسط آدرس ایمیل معتبر
در صورتی که آدرس ایمیل از سایت مورد نظر ندارید می بایست روش دوم را انجام دهید.
1. بررسی نمایید تا در سایت مورد و با نام دامنه مورد نظر آدرس ایمیل داشته باشید.
2. در سایت مورد نظر می بایست در مقالاتی که مربوط به شماست توسط نویسنده داشته باشید. به عنوان مثال "By احمد بالوی پور" یا "Author: احمد بالوی پور"
3. صفحه Authorship گوگل را مشاهده نموده و آدرس ایمیل خود را ارسال نمایید. فرقی ندارد در این دامنه چند مقاله دارید می بایست این کار را یک بار برای هر دامنه انجام دهید. ایمیل شما در بخش Contributor to گوگل نمایش داده می شود.
4. برای آنکه بدانید از پروفایل شما چه اطلاعاتی نمایش داده می شود می توانید از آدرس structured data testing tool آن را بررسی نمایید. به عنوان مثال در صورت وارد نموده آدرس چیزی شبیه به این برای شما نمایش داده خواهد شد.
* در صورتی که در سایت سایر اسنیپت های گوگل نظیر اسنیپت آدرس صفحات و رتبه بندی مقاله فعال باشد نمایش صفحه به این صورت خواهد بود.
روش دوم: برقراری ارتباط بین مقاله و پروفایل گوگل پلاس توسط لینک دادن
1. ایجاد یک لینک از صفحه مقاله به پروفایل گوگل پلاس شما به صورت زیر:
<a href="[profile_url]?rel=author">Google</a>این بخش [profile_url] را با آدرس گوگل پلاس خود جایگزین نمایید به مانند زیر:
<a href="https://plus.google.com/102470396871003930386?rel=author">Google</aدقت نمایید لینک شما حتما می بایست شامل ?rel=author باشد در غیر این صورت گوگل متوجه لینک شما نخواهد گردید.
2. از پروفایل گوگل نیز می بایست به سایت خود لینک برقرار نمایید:
- بخش Contributor To section را ویرایش نمایید.
- در بخش Add custom link آدرس سایت خود را وارد نمایید.
- و همچنین می توانید انتخاب نمایید چه کسی لینک را مشاهده نماید.
- بر روی ثبت کلیک نمایید
* در صورتی که نمی خواهید اطلاعاتی از پروفایل شما نمایش داده شود به آدرس http://plus.google.com/me/about/edit مراجعه نموده و Help others discover my profile in search results را غیر فعال نمایید. 

سورس:

نام نویسنده در نتایج سایت گوگل 

 

 


یکشنبه 92 اسفند 4 , ساعت 10:56 صبح

 

جهت بهینه سازی سایت می بایست تغییراتی در سایت انجام گردد تا سایت بهتر در موتورهای جستجو نمایان گردد. این تغییرات شامل حذف و اضافه کردن برخی المان ها در صفحه می باشد. تغییراتی که می بایست در سایت شرکت کارفرما انجام شود طی نامه ای به مجموعه اعلام می گردد و پس از تایید از طرف کارفرمای محترم تغییرات انجام می گردد. این تغییرات شامل بهینه سازی کدهای صفحات، بهینه سازی صفحه اصلی سایت، بهینه سازی آدرس دهی و ساختار سایت می باشد. انجام این تغییرات در سایت ضروری می باشد زیرا در صورت بر طرف نکردن مشکلات سایت ممکن است به نتیجه دلخواه نمایش در صفحه اصلی گوگل نرسد. حجم صفحات سایت بسیار مهم می باشد بنابراین ممکن است تصمیماتی در جهات کاهش حجم صفحات گرفته شود. در بهینه سازی سایت هر چه حرکت های موجود در صفحه کمتر باشد برای رنک سایت مناسب تر است زیرا برای ایجاد حرکت در صفحه معمولا نیاز به استفاده از جاوا اسکریپت و فلش دارید که این دو حجم سایت را تا حد زیادی بالا می برند. سایت می بایست کاربر پسند باشد و دسترسی های سایت می بایست آسان طراحی گردد.

لطفا مطالبی و تغییرات مورد نیازی که طراحی سایت دارکوب به شما اعلام می نمایید را بسیار مورد توجه قرار دهید. زیرا عدم توجه به هر کدام از موارد ممکن است باعث عدم رسیدن به نتیجه مناسب که همان نمایش سایت در صفحه موتورهای جستجو می باشد شود. همچنین بهینه سازی درست و اصولی سایت باعث شده تا سایت به صورت مستمر در نتیجه های جستجو گوگل باقی بماند زیرا سایت به درستی جستجو می شود. سایتی که بهینه سازی نشده باشد را می توان در صفحه اصلی گوگل نمایش داد ولی اثر آن به زودی از بین خواهد رفت و برای ماندن در صفحه اصلی گوگل می بایست شرکت هزینه های بسیاری را متحمل شود. همچنین در صورتی که قصد دارید نتیجه اول گوگل باشید رعایت اصول بهینه سازی سایت بسیار مهم می باشد زیرا بین شرکت هایی که جزو رتبه های برتر گوگل هستند معمولا شرکتی بالاتر از سایر رقبا قرار می گیرد که اصول سئو و بهینه سازی سایت را بیشتر از رقبای خود رعایت نموده باشد.

طراحی سایت دارکوب در صورت رعایت کلیه موارد و اصولی که لازم است از طرف شما رعایت شود، به کارفرمای محترم خود تضمین می نماید که جزو 5 نتیجه برتر گوگل قرار گیرد و بدین طریق کسب و کار اینترنتی مجموعه محترم را رونق خواهد بخشید. در صورت علاقه مند بودن به سئو و بهینه سازی سایت می توانید سایر مقالات دارکوب در زمینه سئو را مطالعه نمایید.

پس از انجام بهینه سازی های لازم در سایت عملیات ایجاد لینک گذاری در سایر سایت ها انجام می شود. در صورتی که بهینه سازی سایت به خوبی انجام شده باشد نتیجه در زمان ایجاد لینک گذاری بهتر خواهد بود. به عنوان مثال در صورتی دو سایت یکی با بهینه سازی متوسط و دیگری با بهینه سازی ضعیف تر در نظر گرفته شود سایتی که با بهینه سازی بهتر طراحی شده در نتیجه اول جستجوی گوگل و سایتی که با بهینه سازی ضعیف تری کار شده در نتیجه پنجم نتیجه های جستجوی گوگل به ازای همان مقدار و کیفیت لینک گذاری انجام خواهد شد.

لطفا همیشه هدف از انجام بهینه سازی سایت خود را در نظر بگیرید. مهترین هدف برای شما آن است که سایت شما برای کلمه کلیدی مورد نظر شما در صفحه اول گوگل و نتیجه اول گوگل باشد، پس برای رسیدن به این مهم با دارکوب همکاری لازم را داشته باشید.

لینک منبع:

قبل از بهینه سازی وب سایت می بایست در نظر داشته باشید 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ