سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند چراغ خدا در زمین است، پس هرکس که خداوند خیرش را بخواهد، از آن پرتوی بر می گیرد . [امام علی علیه السلام ـ در حکمتهای منسوب به ایشان ـ]
 
پنج شنبه 93 اردیبهشت 18 , ساعت 11:26 صبح

اسنیپت های جدید گوگل در نتایج جستجو Rich snippets

اسنیپت های گوگل به اطلاعات اضافی که در نتایج جستجوی گوگل به کاربران نشان داده می شود می گویند که سه نوع از آنها را در این مقاله به شما معرفی می نمایم. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نماید و با سه فلش به رنگ های مختلف نمایش داده شده اند اسنیپتی که با رنگ قرمز نمایش داده شده اسنیپت breadcrumbs گوگل می باشد که آدرس صفحه مورد نظر را در موتور جستجو نمایش می دهد. این اسنیپت همچنین به شاخه بندی مطالب سایت را به موتور جستجو نمایش می دهد. استفاده از این اسنیپت تاثیر بسیاری در ایندکس شدن وب سایت خواهد داشت. اسنپیت بعدی که در تصویر بالا با فلش آبی نمایش داده شده است مربوط به رای دهی کاربران به مطلب مورد نظر است که نتایج آراء کاربران به صورت ستاره در نتایج جستجو گوگل نمایش داده می شود. این اسنیپت تاثیر بسیاری بر کلیک خور نتیجه جستجو در گوگل خواهد داشت و به طور کلی باعث اعتبار مفاله می گردد. اسنیپت بعدی که با فلش فهوه ای نمایش داده شده اسنیپت نمایش نام و تصویر نویسنده مقاله می باشد که این مورد نیز باعث رتبه بهتر مقاله و ایندکس شدن بهتر آن می گردد. البته در این مثال به دلیل استفاده از سایر اسنیپت های گوگل تصویر نویسنده مقاله نمایش داده نشده. استفاده از این اسنیپت بسیار ساده می باشد و برای انجام این کار مقاله قبلی من در مورد قرار دادن نام و تصویر نویسنده مقاله در نتایج جستجو گوگل را مطالعه نمایید.

به طور کلی گوگل مدیران سایت را برای ایندکس شدن بهتر سایت در موتورهای جستجو به استفاده از این اسنیپت ها تشویق می نماید. در صورتی که قصد دارید در وب سایت خود از این اسنیپت ها استفاده نمایید می توانید کمک آموزشی گوگل را در این آدرسhttps://support.google.com/webmasters/answer/99170?hl=en مطالعه نمایید. در صورتی که در سایت خود اسنیپت ها را کار نموده اید و قصد دارید آن را تست نمایید می توانید در این آدرس http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets آدرس صفحه مورد نظر از سایت خود را وارد نمایید و نتیجه کار خود را بررسی نمایید. این ابزار همچنین به شما امکان می دهد کد html خود را بررسی نمایید و کافی است کد html خود را در آن کپی نمایید و در نهایت نتیجه چیزی شبیه به بررسی صفحه طراحی سایت حرفه ای دارکوب خواهد بود.

استفاده از این اسنیپت ها در سایت نیاز به تجربه فراوان و دانش برنامه نویسی وب سایت دارد و برای به کار بردن این اسنیپت ها در سایت خود می توانید با طراحی سایت دارکوب تماس حاصل فرمایید.

منبع:

 

اسنیپت های جدید سایت گوگل 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ