سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نگاه داشته شده، مانند چراغ سرپوشیده است . [امام صادق علیه السلام]
 
چهارشنبه 92 دی 18 , ساعت 11:30 صبح

10 منبع برای آنکه در زمینه طراحی وب فعال تر باشید

طراحان و برنامه نویسان همیشه در تلاشی برای رفع مشکلات فنی خود در زمینه طراحی وب سایت هستند. فعالیت های آنلاین امروز روز به روز در حال گسترش و افزایش است. شبکه های اجتماعی، فروم ها برای متخصصان در هر زمینه ای بسیار مهم شده اند که این مورد برای طراحان و برنامه نویسان وب بسیار مهم تر می باشد. اکنون عضویت در این بخش ها بسیار مهم تر از قبل می باشد. در صورتی که من طراح و یا برنامه نویس وب باشم و می خواهم در جوامع شغلی خود فعال تر باشم از کجا می بایست شروع نمایم؟

3 مورد از فروم ها برای طراحان و برنامه نویسان وب

رویت یک فروم و عضویت و شرکت در آن روش بسیار مناسبی برای اطلاع یافتن از ایده های سایرین و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی می باشد. شما می توانید با اشخاصی ارتباط برقرار نمایید که مواردی می دانند که شما نمی دانید. فروم ها و تالارهای گفتمان توسط افرادی مدیریت می شوند بنابراین می توانید از صحت مطالب آن تا حدی مطمئن باشید.

در بخش زیر 3 مورد از بهترین فروم ها را برای طراح و برنامه نویسی وب سایت معرفی می نمایم:

  • Forrst. این فروم یک انجمن سنتی و قدیمی نمی باشد, در این انجمن کاربران متخصص بسیاری عضو هستند. تمرکز اصلی برای روی طراحی (که به دسته بندی های مختلفی تقسیم شده) و مرور کد است, و بحث در مورد موضوعات روز می باشد.
  • Stack Overflow. این فروم بسیار جالب می باشد زیرا به خوانندگان این امکان را می دهد در بحث شرکت نمایند بدون آنکه نیاز باشد به سوالی پاسخ دهند و یا سوالی را مطرح نمایید. کاربران می توانند به بهترین پاسخ ارائه شده رتبه دهند, پس بنابراین زمانی که شما در حال رویت پاسخ های سوالات می باشید بهترین پاسخ به عنوان اولین نتیجه نمایش داده می شود. هر کس می تواند سوال بپرسد, هر کس هم می تواند پاسخ دهد, و هر کسی می تواند رای دهد. نیاز به عضویت در سایت نیست, که این قابلیت در انجمن های معمولی موجود نیست.
  • Web Developer. یکی از معروفترین انجمن ها (که در موتورهای جستجو به عنوان اولین نتایج می باشد) و دارای اطلاعات بسیاری می باشد. قبل از ارسال می بایست در سایت ثبت نام نمایید, و می توانید مطمئن باشید سوالات و پاسخ های شما در این فروم بسیار دیده می شود.

3 شخصیت برتر توسعه دهنده وب در شبکه های اجتماعی و چرا می بایست آن ها را دنبال نماییم

در صورتی که به استفاده از شبکه های اجتماعی علاقه ای ندارید این مورد را از دست خواهید داد ولی با دنبال کردن این متخصصان و توسعه دهندگان وب در محیط توئیتر از آنان مطالب جدیدی خواهید آموخت. برخی از این متخصصان در زیر آمده.

  • John Resig. John Resig خالق jquery می باشد, یک برنامه نویسی جاوا اسکریپت, و مولف, و او این تکنولوژی ها را کامل می شناسد. توئیتر او مکان بسیار مناسبی برای دنبال کردن می باشد زیرا مطالب مفیدی را توئیت می نماید. موردی که بسیار جالب می باشد آن است که سوال و جواب هایی رو در شبکه اجتماعی مطرح می نماید تا سایر کاربران بتوانند در بحث شرکت کنند.
  • Gina Trapani. با وجود اینکه این متخصص در حدود 300000 دنبال کننده در توئیتر دارد, مطالب بسیاری را دائما در شبکه های اجتماعی ارسال می نماید. ایشان شخص بسیار تاثیر گذاری در این صنعت می باشند.
  • Eric A. Meyer. من ایشان را دوست دارم زیرا به کلیه سوالات مطرح شده در زمینه html و css پاسخ می دهد و در بحث ها شرکت می نماید. ممکن است که یکی از تاثیر گذارترین افراد نباشد , اما این شخص تسلط بسیاری به این شغل دارد. و این شخص اطلاعات علمی بسیاری دارد, با 22000 توئیت انجام شده می توانیم اعلام نماییم یکی از فعال ترین متخصصان است.

3 مورد از بهترین بلاگ های طراحی و توسعه وب سایت

در زیر به شما 3 مورد از بهترین بلاگ های طراحی و برنامه نویسی وب سایت را معرفی می نمایید که در این سایت ها می توانید مطالب بسیار مفیدی و آخرین تکنیک های روز دنیا را مطالعه نمایید:

  • Smashing Magazine. یکی از محبوب ترین های من و همچنین پر بازدید ترین بلاگ های آموزشی. این بلاگ به صورتی طراحی شده که طراحان و برنامه نویسان به راحتی می توانند مطالب مورد نظر خود را مطالعه نمایند.
  • Scott Hanselman. این بلاگ دارای مطالب بسیار مفیدی می باشد. این شخص تجربیات واقعی خود را در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت با شما اشتراک می گذارد.
  • OXP (One Xtra Pixel). این بلاگ مطالب خود را با کمی طنز ارائه می نماید. و موضوعات آن از موارد پایه تا موارد فنی تر می باشد, اما همیشه در مطالب خود از گرافیک های طنز استفاده می نماید.

بلاگ خبری توسعه دهندگان وب

در این بلاگ ها می توانید مطالب مفید سایر کاربران را مطالعه نمایید و در صورتی که مطلب و مقاله مفید قابل ارائه داشتید آن را ارسال نمایید. در زیر یک مورد را برای شما لیست نموده ام:

  • CSS Drive. این سایت به مانند یک سایت خبری طراحی شده, بنابراین مطالب بسیاری را در مرحله اول مشاهده می نمایید. این سایت ساختار بسیار مناسبی دارد و بنابراین به راحتی می توانید موضوعات مورد نظر خود را بیابید و مطالعه نمایید.

 منبع:

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/808-web-design-resource.html

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ