سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان در میان مردم، مانند ماه شب چهارده در آسمان اند که بر دیگر ستارگان پرتو می افکند [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 93 دی 13 , ساعت 12:45 عصر

 

ساخت وب سایت کاربر پسند

ساخت سایت کاربر پسند

برای آنکه بهترین نتیجه را از وب سایت خود بگیریم می بایست تمرکز اصلی خود را در ساخت سایت بر روی کاربر و تجربه آن از سایت قرار دهیم. می بایست سایت به گونه ای طراحی گردد تا کاربر به راحتی و بدون هیچ مشکلی بتواند به اطلاعات مورد نیاز خود در وب سایت دسترسی پیدا نماید. در حقیقت ساخت وب سایت می بایست کاربر پسند انجام گردد و همه موارد می بایست برای بازدیدکندگان وب سایت به راحتی در دسترس باشد. در دارکوب ساخت وب سایت ها بر پایه سادگی و کاربر پسند بودن آن می باشد و می توانید جهت هر گونه مشاوره با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید. در بخش زیر روش های داشتن وب سایت کاربر پسند را برای شما بیان می نمایم:

 

منو بندی و ساختار جامع اطلاعاتی وب سایت

برای آنکه کاربر در سایت شما سر در گم نشود و بتواند به راحتی مطالب مورد نیاز خود را بیابد می بایست ساختار و شاخه بندی درستی داشته باشید و در منوبندی خود نهایت دقت را به عمل آورید. برای منوبندی وب سایت خود حتما قبل از ساخت منوها چارت اطلاعتی خود را بدست آورید و بخش های مورد نظر اصلی و زیر شاخه ها را به صورت جامع در آن طراحی نمایید.

در دسترس بودن منوها

همیشه و در تمامی صفحات وب سایت خود منوهای اصلی را برای کاربر در دسترس قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی در بخش های مختلف وب سایت شما حرکت نمایند.

انتخاب رنگ مناسب

در انتخاب رنگ بسیار دقت نمایید و رنگ بندی مناسب برای زمینه شغلی خود ایجاد نمایید. امروزه استفاده از رنگ های دو بعدی بر استفاده از پالت های رنگ قدیمی وب ترجیح دارد و این نوع رنگ ها بسیار کاربر پسند تر از رنگ های قدیمی می باشد.

ساخت نسخه موبایلی وب سایت

با توجه به آنکه در اکثر کشورها در حدود 50% از کاربران از موبایلی برای مرور وب استفاده می نمایند لازم است نمایش وب سایت خود را در مرورگرهای موبایلی و تبلت سازگار سازی نمایید تا کاربران بتوانند به راحتی با مرورگرهای موبایل خود وب سایت شما را مشاهده نمایند و عملیات های لازم را انجام دهند. روشی که برای طراحی سایت موبایلی توصیه می گردد ریسپانسیو می باشد که گوگل نیز مدیران وب سایت را تشویق به راه اندازی این نوع نسخه موبایلی وب سایت می نماید.

استفاده از تصاویر و مدیاها

سعی نمایید در کنار قرار دادن مطالب و محتوا در وب سایت از تصاویر استفاده نمایید تا کاربر ارتباط بهتری با مطالب وب سایت برقرار نمایید. وجود یک مقاله بلند بدون استفاده از هیچ تصویری برای کاربر زیاد جالب نیست.

بخشی برای ارسال نظر کاربران

در سایت خود حتما بخشی طراحی نمایید تا در صورتی که کاربر درخواستی داشت و یا قصد ارسال نظر داشت بتواند از آن فرم نظرات و درخواست های خود را ارسال نمایید. این بخش را حتما در تمام صفحات وب سایت قرار دهید و حتما دسترسی با آن آسان باشد.

قرار دادن مطالب مفید در سایت

در حقیقت کاربران برای دسترسی به مطالب مفید وب سایت شما وارد آن می شوند بنابراین در سایت خود مقالات و مطالب مرتبط در زمینه شغلی خود قرار دهید و در تهیه مقالات سعی نمایید نیازها و مشکلات کاربران خود را در نظر گرفته و در جهت رفع آن تلاش نمایید.

مشخص نمودن نیازها کارفرما

حتما در ساخت سایت نیازهای کارفرما را در نظر گرفته و سایت را با توجه به بازار کار و کاربران آن طراحی نمایید. عدم توجه به نیازهای وب سایت و کاربران آن ممکن است صدمات جدی به وب سایت وارد آورد.

آدرس:

7 راه برای ساخت وب سایت کاربر پسند

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ