سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم سه گونه اند : دانشمند و دانشجو و بی سر و پایان بیهوده . [امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 93 مهر 12 , ساعت 12:34 عصر

 

سایت http://www.alexa.com سایتی می باشد که وب سایت ها را بر اساس تعداد بازدید و میزان استفاده رتبه بندی می نماید و رتبه پایین تر این سایت به معنای رنکینگ بالاتر وب سایت می باشد به این صورت که رتبه 1 سایت گوگل می باشد که بالاترین بازدید کننده را دارد. سایت الکسا همچنین رتبه بندی را بر اساس کشورها انجام می دهد و رتبه یک وب سایت را در هر کشور اعلام می نماید. در سایت الکسا همچنین بخشی وجود دارد که به معرفی 500 وب سایت برتر هر کشور می پردازد و بودن در این لیست به معنای بازدید کننده بالای وب سایت می باشد. در حقیقت در صورتی که سایتی با زتبه الکسای کشوری زیر 500 داشته باشید می توانید کسب و کار قوی در اینترنت راه اندازی نمایید. در کشور عزیزمان ایران سایت ها نهایت تلاش خود را می نمایند تا جزو این لیست باشند.

 

معمولا سایت هایی جزو رتبه های برتر می باشند که خدماتی را به صورت رایگان ارائه می نمایند به عنوان مثال بلاگ ها، فروم ها و سایت های آگهی سایت هایی هستند که به دلیل آنکه فضای رایگان را در اختیار کاربر قرار می دهند بازدید کننده بالاتری دارند. در حقیقت برای آنکه جزو سایت های پر بازدید باشید می بایست خدمتی را به کاربران خود ارائه نمایید تا از وب سایت شما استفاده نمایند. در هر شغلی که باشید می توانید خدمات رایگان به مشتریان خود ارائه نمایید که در زیر به ارائه برخی از روش ها می پردازم:

  • ارائه اطلاعات مفید و سودمند در زمینه شغلی به صورت رایگان: سایت خود را می توانید مملو از اطلاعاتی نمایید که کاربران شما به آن در زمینه شغلی شما نیازمندند. هر چه این اطلاعات کامل تر و با کیفیت تر باشد تاثیر آن در رتبه سایت بالاتر خواهد بود.
  • راه اندازی دایرکتوری ثبت آگهی تا فعالان در زمینه شغلی شما بتوانند آگهی و مشخصات شغلی خود را به صورت رایگان ثبت نمایند: همه ما با سایت های آگهی آشنا هستیم که به کاربر این امکان را می دهند که آگهی خود را در سایت درج نمایند. با اضافه کردن این امکان در سایت خود کاربران برای ثبت آگهی خود وارد سایت شما می گردند تا تبلیغات خود را درج نمایید و انجام این کار توسط بازدید کنندگان باعث افزایش رنک وب سایت شما می گردد.
  • راه اندازی بخش تبادل نظر در سایت: فروم و انجمن های تخصص روشی دیگر است که باعث جذب کاربران می گردد. در فروم ها و تالارهای گفتمان کاربران می توانند نظرات و مشکلات خود را مطرح نموده و سایر کاربران می توانند در بحث شرکت نمایند.

البته سایت هایی هستند که برای رسیدن به رتبه های برتر طراحی شده اند که در زیر چند نوع از آن ها را برای شما بیان می نمایم:

  • وبلاگ ها: سایت هایی که ارائه خدمات ساخت ولاگ رایگان می دهند و به کاربر ابن امکان را می دهند تا بلاگ خود را راه اندازی نمایند
  • سایت های خبری: که اخبار روز دنیا و کشور را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.
  • شبکه های اجتماعی: کاربران می توانند به عضویت در این شبکه ها دوست یابی نموده و اطلاعات را به یکدیگر به اشتراک بگذارند
  • سایت های آگهی: سایت هایی که فضای در اختیار کاربران قرار می دهند تا آگهی و تبلیغات خود را ثبت نمایند
  • به اشتراک گذاری ویدئو: سایت هایی هستند که به کاربران این امکان را می دهند تا ویدئوهای خود را بارگذاری نموده و سایر ویدئوها را رویت نمایند
  • بازی آنلاین: این سایت ها با کاربر این امکان را می دهند که بازی خاصی را به صورت آنلاین انجام دهند
  • سایت های دانلود: این سایت ها فایل های مورد نیاز کاربران در خود ذخیره دارن تا کاربران بتوانند فایل مورد نظر خود را دانلود نمایند
  • مراکز ذخیره فایلها: این سایت ها به شما فضای رایگان می دهند تا بتوانید فایل ها در فرمت های مختلف را در آن ذخیره نموده و بعدا به آن دسترسی نمایید

هر وب سایتی را با صرف هزینه های بالا می تواند به رتبه های برتر رساند که به هیچ وجه مقرون به صرفه نخواهد بود. هنر آن است که سایت به گونه ای طراحی و مدیریت شود که با صرف هزینه اندک تبلیغات بتوان آن را به رتبه های برتر رساند. البته رسیدن به رتبه بالا ملاک نیست بلکه چیزی که مهم تر از آن است نگهداری آن می باشد و در صورتی که سایت خود را به هزینه تبلیغات بالا به این رتبه رسانیده باشید با توجه به کاهش بودجه خود قادر به ادامه کار نخواهید بود. همانطور که قبلا عرض شد نوع سایت ها ذکر شده در بالا به دلیل آنکه خدمات رایگان را به کاربران ارائه می نمایند عموما از دسته سایت های پر بازدید هستند البته به شرطی که سایت پاسخ گوی نیاز کابران بوده و تبلیغات کافی بر روی آنها انجام گرفته باشد.

در هر رشته ای که هستید می توانید وب سایت برتر جزو 500 وب سایت کشوری داشته باشید برای رسیدن به این هدف می بایست استراتژی درستی داشته باشید تا هزینه تبلیغات شما بالا نرود. به شما پیشنهاد می نماییم در راه اندازی سایت های پربازدید حتما با افراد با تجربه و متخصص مشورت نموده تا از هزینه و زمان خود نهایت بهره را بگیرید. دارکوب از سال ها است در امر طراحی و برنامه نویسی سایت های اینترنتی فعالیت می نماید و در این سال ها تجربه بسیاری در راه اندازی سایت های اینترنتی بدست آورده و موارد موفق و نا موفق بسیاری را تجربه نموده و می تواند در امر مشاوره و ساخت سایت های اینترنتی شما گزینه مناسبی باشد.

* سایت هایی هستند که از روش های غلط رنک وب سایت شما را بالا می آورند و شما را در رتبه های برتر قرار می دهند هرگز از این سایت ها استفاده ننمایید زیرا پس از استفاده از این سایت ها دچار مجازات های موتورهای جستجو نظیر گوگل خواهید شد و ورودی خود را به کلی از موتورهای جستجو از دست خواهید داد. چیزی که باعث افت شدید رتبه وب سایت شما خواهد گردید.

برای رویت 500 سایت برتر کشور عزیزمان ایران به آدرس http://www.alexa.com/topsites/countries/IR مراجعه نمایید.

آدرس:

بین 500 وب سایت برتر الکسا در ایران باشیم



لیست کل یادداشت های این وبلاگ